בחברת זוגלובק עומדים על דרישתם למנוע מפעיל זכויות בעלי החיים והעיתונאי העצמאי דוד שטרן לדווח על תביעת העתק שהם עצמם הגישו נגדו. זאת ועוד, בחברת הנקניקים טוענים שאתר "העין השביעית" משתף פעולה עם שטרן ב"קמפיין זדוני".

חברת זוגלובק תובעת משטרן כחצי מיליון שקל בגין ידיעה שפרסם באתר "טבעוניוז" על דליפת ביוב שהסבה נזק סביבתי רב. בעקבות דיווחים שפורסמו בתקשורת המרכזית, שטרן ייחס בידיעה את האחריות לנזק הסביבתי לזוגלובק, וטען כי שפכיה המזוהמים הם שהובילו לאסון האקולוגי. זוגלובק טענה, באמצעות עו"ד ראובן בילט, כי השפכים שלה כלל לא עברו בצינור הביוב שדלף, וכי ממילא אלה שפכים מטופלים שאינם מזהמים כלל וכלל, וכי שטרן פרסם עליה לשון הרע בכוונה לפגוע.

בנוסף פנתה זוגלובק לבית-המשפט בדרישה למניעת פרסום הליכי התביעה שהגישה נגד שטרן. "גם לאחר הגשת התביעה בגין לשון הרע", טענו בזוגלובק, "ממשיך המשיב [שטרן] להשמיץ את המבקשת באתר האינטרנט אותו הוא מפעיל, 'טבעוניוז', ובדף הפייסבוק שלו, בחסות ההליכים המשפטיים בתביעה".

שטרן, בתגובה, טען כי יש לדחות את הבקשה. באמצעות עו"ד אלון דוידוב טען כי "דווקא על מפעלי עיבוד גוויות חיות למזון, כדוגמת התובעת, לפעול בשקיפות באופן גלוי וחשוף לציבור הצרכנים, ובדיוק את הפונקציה הזאת מנסה בקשה זאת לחסום".

בתשובה לטענות שטרן שבה ועומדת זוגלובק על הצורך למנוע את המשך הדיווחים על התביעה נגדו. לפי זוגלובק, שטרן "לא מנהל את הגנתו מפני התביעה בבית-המשפט, אלא באינטרנט, תוך שהוא תוקף את המבקשת חדשות לבקרים, באינטרנט". בחברת הנקניקים טוענים כי שטרן מדווח על ההליכים בתיק באופן מגמתי ומסולף, תוך השחרת והכפשת החברה.

כך, לדוגמה, מוזכר כי כותרת של דיווח על שטרן באתר "טבעוניוז", בעניין הגשת הבקשה למניעת פרסום, קראה: "זוגלובק נגד שטרן: חברת הנקניקים הגישה בקשה למניעת פרסום". חברת זוגלובק מוחה נגד "התייחסות המשיב הוולגרית והמבזה למבקשת, מחלוצות חברות המזון בישראל, כאל 'חברת נקניקים'". יצוין כי שמה המלא של חברת זוגלובק, כפי שהוא מופיע בכתב התביעה שהגישה נגד שטרן, הוא "נקניק נהריה כשר, זוגלובק בע"מ".

בזוגלובק לא מסתפקים בטענות נגד שטרן ומוסיפים כעת טענות נוספות, שלפיהן שטרן הוא שפרסם באתר "העין השביעית", "עימו הוא משתף פעולה", כתבה על התביעה. עוד טוענים בזוגלובק כי שטרן הוא שהעביר כתבי בית-דין מטעמו "לגוף המתקרא 'העין השביעית'". יצוין כי מדובר בטענה שקרית, וכי הכתבות באתר זה לא פורסמו על-ידי שטרן אלא באופן עצמאי, וכתבי הטענות בתביעה לא הגיעו לאתר "העין השביעית" משטרן או מידי מי מטעמו.

23048-12-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4.14MB)