בן כספית יביע מעל דפי "מעריב" צער בפני רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, וחברת הביטוח של העיתון תשלם לנתניהו 50 אלף שקל לשם "כיסוי הוצאותיה המשפטיות", כך סוכם בהסכם גישור שהוגש היום לבית-משפט השלום בירושלים ונועד לשים קץ לתביעה בת מיליון שקל שהגישה נתניהו נגד כספית ו"מעריב" לפני שבע שנים. על דבר חתימת ההסכם פורסם לראשונה בחשבון הטוויטר של "ידיעות אחרונות".

במהלך המשפט הודה נתן אשל, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ניסה לגרום לפיטוריו של כספית מהטלוויזיה החינוכית.

על-פי ההסכם, בתוך 14 יום יפרסם כספית ב"מעריב" את ההודעה הבאה:

ביום 22.1.10 פרסמתי טור ובו כתבתי, בין היתר, כי החצרן העובד במעון ראש הממשלה הודח מתפקידו בהתאם להוראה של גב' נתניהו. בדיעבד התברר לי כי גב' נתניהו לא נתנה כל הוראה בעניין החצרן. אני מצר על עוגמת הנפש שנגרמה לגב' נתניהו".

על-פי הסכם הגישור, נאסר על כספית ו"מעריב" לכלול "תוספות ו/או פרשנויות ו/או הערות בסמוך להודעה". עוד הובהר כי גם על נתניהו יחולו מגבלות בפרסום דבר ההסכם. רעיית ראש הממשלה הורשתה לפרסם את נוסח ההודעה של כספית בדף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה ("ו/או באינסטגרם"), אולם הובהר לה כי הרשות ניתנת לה בתנאי ש"הנוסח יהיה מדויק, ללא כל תוספות ו/או שינויים ו/או פרשנויות ו/או הערות". ההגבלות על שני הצדדים יפוגו בעוד שלושה חודשים, כך מובהר בהסכם.

התביעה, על סך מיליון שקל, הוגשה בעקבות טור של כספית שבו טען כי עם כניסת בני הזוג נתניהו לבית ראש הממשלה במקומו של אהוד אולמרט היתה שרה נתניהו מעורבת בהדחתם של כמה מאנשי המשק, כולל החצרן, "יהודי מבוגר, בן למעלה מ‭,70-‬ אב שכול", כפי שהגדירו כספית. נתניהו הכחישה זאת מכל וכל, וכך גם החצרן עצמו, שנפטר במהלך המשפט.

לגבי סכום הפיצוי שדרשה הצהירה נתניהו במהלך המשפט כך: "אני מעריכה את נזקי בסכומי כסף גבוהים ביותר, בעיקר נוכח הזדון שבפרסום ובהימנעות מבקשת תגובה, אך אני העמדתי את התביעה על סך של 1,000,000 שקל. הגיעה העת כי בית-משפט נכבד זה ישים קץ לפרסום ידיעות לא אחראיות ושקריות בנוגע אלי, ויבהיר כי שמי איננו הפקר ולא ניתן לשפוך את דמי בראש חוצות בקלות רבה כל-כך".

ביום ראשון אמורה היתה נתניהו לעלות לדוכן העדים ולהיחקר על תצהירה, אולם כעת יימנע הדבר.

ת"א 1835/10

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.94MB)