נתן אשל, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה כי ניסה לגרום לפיטוריו של בן כספית מהטלוויזיה החינוכית. בעבר טען כספית כי אשל "ניסה לסגור את החינוכית כדי שיפטרו אותי", ואף חזר על כך בטוריו ב"מעריב". כעת יש לו הודאה רשמית מפי הסוס.

אשל, שנאלץ לפרוש מתפקיד ראש הסגל לאחר שהודה כי צילם עובדת בלשכה "צילום לא מקובל" והורשע עקב כך בדין משמעתי, נאלץ השבוע להודות בניסיון לפטר את כספית מהחינוכית, וזאת בעת שהעיד בתביעה שהגישה שרה נתניהו נגד כספית ו"מעריב".

רוב עדותו של אשל נגעה למעורבותו ולמידת ידיעתו לגבי גורלו של הגנן בבית ראש הממשלה, שסוגיית העסקתו עומדת בלב התביעה בת מיליון השקלים שהגישה רעיית ראש הממשלה נגד כספית. עם זאת, לקראת סיום חקירתו על-ידי עו"ד עמית דולב, בא-כוחו של כספית, נשאל אשל: "האם נכון שאתה בעבר ניסית לגרום לפיטוריו של בן כספית מהטלוויזיה החינוכית?".

עו"ד מיכאל ראבילו, בא כוחה של נתניהו, התנגד לשאלה. "מה הרלבנטיות אם מר אשל ביקש שלא יתנו למר בן כספית תפקיד או לא לשאלה הנדונה בתיק זה", אמר. עו"ד דולב השיב כי "מדובר בעניין של אמינות". לדבריו, "ברגע שאני מראה שלעד יש היסטוריה שלילית ביחסים שלו עם הנתבע [כספית], יש לדבר השלכה על העניינים שנמסרים בתצהיר שלו". השופטת מיכל שרביט הורתה לאשל להשיב על השאלה, והוא, כך לפי הפרוטוקול, אמר: "כן".

ת"א 1835-10

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 289KB)