העיתונאי בן כספית, שנתבע על-ידי שרה נתניהו ונדרש לפצותה במיליון שקל בגין ידיעה על מעורבותה לכאורה בהדחת גנן מעבודתו בבית ראש הממשלה, טוען כי פרקליטות המדינה פועלת על מנת לסייע לרעיית ראש הממשלה בתביעתה נגדו, כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה היום לבית-משפט השלום בירושלים.

בתחילת השבוע ביקש כספית, המיוצג על-ידי עו"ד עמית דולב, כי בית-המשפט ימחק את כתב ההגנה של המדינה, וזאת משום שלטענתו המדינה מסרבת למלא אחר הוראות בית-המשפט ולהשיב על השאלות שהופנו אליה מטעמו. עו"ד מירית סביון, סגנית בכירה לפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) הגישה הבוקר את תגובת המדינה לבקשת מחיקת כתב ההגנה, ובין היתר כללה בה הכחשה לטענה נוספת של כספית.

"המדינה מבקשת להתקומם כלפי ניסיון הנתבעים לטעון כלפי המדינה כי היא פועלת בכדי לסייע לתובעת הפרטית בתיק זה", נכתב בבקשת המדינה. "טענות אלא הובאו בפני ב"כ המדינה בכתב. המדובר בטענה חסרת כל בסיס שנגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב. ההפך הוא הנכון, הנתבעים הם אלה המבקשים להשפיע על התובעת באמצעות תביעת משרד ראש הממשלה בניסיון להפעיל על התובעת לחץ לסגת מהתביעה נגדם. יובהר ויודגש כי לפרקליטות או למשרד רה"מ אין נגיעה אישית מול התובעת המיוצגת באמצעות משרד פרטי".

לגופה של בקשת המחיקה, ואשר לטענת כספית כי המדינה לא מילאה אחר הוראות בית-המשפט בכל הקשור להבהרה האם היה גורם כלשהו במשרד ראש הממשלה שמסר לכתב "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר מידע על הפסקת העסקת הגנן, נכתב בתגובת המדינה כך: "ברי כי אין הכוונה שהמדינה תחקור ותדרוש כל גורם 'כלשהו' במשרד רוה"מ, מגדול ועד קטן. ככל שמבקשים הנתבעים לתקוף תשובות אלה הדרך פתוחה בפניהם במסגרת חקירה נגדית או בסיכומים".

ת"א 1835-10