הסופר הדגול ארנסט המינגוויי הלך לעולמו ב-2 ביולי 1961, בבית הקיץ שלו במדינת איידהו בארצות-הברית. הוא ירה בראשו באמצעות רובה דו-קני שהחזיק בביתו ומת בתוך זמן קצר. למעלה מחצי מאה לאחר מכן, באתר התוכן הישראלי mako מצאו מסמך היסטורי יוצא דופן המעיד על הרקע למעשה ההתאבדות ועל המסר האחרון שביקש המינגוויי להעביר לקרוביו.

"כיאה לסופר שהיה, המינגוויי השאיר מכתב ארוך, ספרותי ומפורט", דווח בכתבה שהתפרסמה ב-mako, לצד ציטוט מהמסמך ההיסטורי: "הגיע הזמן לעשות צ'קאאוט, חבר'ה, הרג מהיר ונקי. גם השמש שוקעת. אבל הנה החלק היפה ‒ ארבעים, חמישים שנה מעכשיו, כשכל ההמינגוויי-וונאביז יהיו זקנים ושמנים, הסנטרים שלהם יהיו שרופים והביצים שלהם יהיו מיובשות כמו תאנים ‒ הם עדיין ירצו לעשות את הכל כמו המינגוויי. הם יצטרכו לאכול גם רובה ציד. אדיוס".

מלים כדורבנות. איך אפשר לעמוד בפני האיחולים החורכים של הסופר המהולל, שרגע לפני נטילת חייו מניח בצד את הרובה ושולף את מכונת הכתיבה כדי להקליד כמה מלים על אשכיהם של הקולגות. ואולם, לא כל-כך מהר.

בדיקה פשוטה ברשת מעלה כי המסמך הצבעוני שצוטט ב-mako אינו מוכר בעולם הספרות, או ההיסטוריה, או בכלל. מדובר למעשה ברשימה מומצאת שפורסמה לראשונה ב"The Final Edition" ‒ אתר הומור מוכר, המצהיר על מהותו הסאטירית באופן בולט בראש כל עמוד ועמוד.

למחלקת בידוק העובדות של mako זה לא הספיק.

* * *

mako, 1.12.15

mako, 1.12.15