גיל מנקין, מנכ"ל ומבעלי אתר וערוץ one, פנה אל מנהלי ערוץ i24news ואמר להם כי אור זילברמן, ממובילי התארגנות העובדים ב-one, העובד גם בערוץ i24news, הוא עובד "בעייתי". כך טוען זילברמן בתצהיר שהגיש היום לבית-הדין לעבודה בתל-אביביפו. טענה זו הועלתה בעבר על-ידי ארגון העיתונאים, המייצג את ועד הפעולה הזמני באתר one, במסגרת בקשה שהוגשה לבית-הדין לפני כחודשיים, אולם בתצהירו החדש מוסיף זילברמן פרטים על האירוע.

"ב-14.10.13 עליתי עם מר מנקין במעלית בית-הדין", מצהיר זילברמן. "בזמן זה הספיק מר מנקין 'לזרוק' לעברי כי 'חבל על עבודתך ב-i24news'. נאלמתי, לא ידעתי איך אני אמור להגיב על כך. לאחר הדיון התברר לי כי דבריו של מר מנקין לא היו בעלמא, וכי הוא פנה אל מנהלי i24news ואמר להם שאני עובד 'בעייתי'. הדברים נאמרו לי על-ידי המנהל הישיר שלי ב-i24news וביוזמתו. באותה נשימה אמר לי האחרון שאין לי מה לדאוג, שהוא למד להכיר אותי וכי אין לי ממה לחשוש".

תצהירו של זילברמן הוגש לבית-הדין במסגרת פנייה שיזם ארגון העיתונאים של ההסתדרות, באמצעות עורכות-הדין חגית רימון ושירי לב-רן. הארגון ביקש מבית-הדין שיאסור על פגיעה בהתארגנות העובדים באתר one, יורה ביטול קבוע של פיטורי של זילברמן ויחייב את האתר בפיצוי עבורו בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו. לטענת הארגון, פיטוריו בוצעו שלא כדין, ובמטרה לפגוע בהתארגנות העובדים.

אתר one, באמצעות עו"ד שי אליאס, הכחיש כל פגם בהליך הפיטורים של זילברמן, אולם בדיון שנערך בנוגע לבקשה לקבלת צו זמני קיבל בית-הדין את גרסת העובד וארגון העיתונאים, וביטל את פיטורי זילברמן. למרות זאת ניסה האתר לפטר שנית את זילברמן, ורק פנייה נוספת של הארגון לבית-הדין מנעה זאת.

בשבועות הקרובים, על רקע צעדי מחאה מתוכננים של עובדי one, אמור בית-הדין לקיים דיון בבקשה העיקרית של ארגון העיתונאים, לקבלת סעדי הגנה קבועים לזילברמן ולהתארגנות.

17962-10-13