אסתר יוחאי, תומכת נתניהו שהאשימה את פעילת המחאה שקמה ברסלר בטבח ה-7.10 ונתבעה על-ידה בתביעת דיבה, טוענת כי פרסמה אמת כשטענה שמנהיגת המחאה ידעה שחמאס יטבח ביהודים, הסכימה לכך ואף הזמינה את ארגון הטרור לבצע את המעשה.

בחודש דצמבר האחרון הגישה ברסלר, באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן, נתן שוורצמן ועידן סגר, תביעה נגד יוחאי בדרישה לפיצוי בסך 400 אלף שקלים. לפי התביעה, יוחאי הפיצה בקבוצות וואטסאפ מרובות משתתפים סרטון מזויף של ברסלר עם הכותרת "שקמה ברסלר: 'טבח יהודים טוב לאירגון הטרור הפרו פלשתיני בג"צ".

בהזדמנות אחרת פרסמה יוחאי בפייסבוק תמונה מזויפת של ברסלר כשהיא נראית מובלת באזיקים ובמדי אסירה תחת הכותרת "אשמה: בגידה במולדת". לפי יוחאי "שקמה הסכימה שחמאס יבצעו טבח". עוד פרסמה יוחאי בטוויטר כי "שקמה ידעה שמחבלים יבצעו טבח בגלל רפורמה בבג"צ, באישור בג"צ", וכן פרסמה כי "שקמה זו שעזרה לחמאס לבצע טבח וזכתה לצו איסור פרסום מבג"צ, תאמרי לנו מי צועק למחבלים בעברית לא לגעת בתצפיתנית החטופה".

בפרסומים אחרים חזרה על טענות דומות וטענה בין היתר כי ברסלר היא "ראש ארגון טרור", "שותפה לטבח בעוטף", "ידעה על הטבח שיוטל על ביבי כבר מחודש מרץ", וכן כי "הזמינה טבח למפגינים שגרים בעוטף, כמו חמאס, היא מסתתרת
מאחורי בלתי מעורבים כדי להאשים את ממשלת ישראל".

בכך הדהדה יוחאי תיאוריית קונספירציה שקרית שנפוצה בישראל כבר בשעות הראשונות של הטבח שערך חמאס ב-7 באוקטובר, וזוכה מאז לפופולריות בקרב חלקים נרחבים בציבור. התיאוריה, "בוגדים מבפנים", מייחסת לגורמים שונים בחברה הישראלית שיתוף פעולה עם מתקפת חמאס ואף ייזום שלה, על מנת לאשש אמונות כוזבות של המפיצים. השקר מצא את דרכו גם לכלי תקשורת מגזריים כמו ערוץ "טוב אקטואליה יהודית", ומופץ ברשתות החברתיות על-ידי חסידי קונספירציות, סוכנים זרים ותומכי נתניהו.

יוחאי טוענת להגנתה, באמצעות עו"ד אריה סוכובולסקי, כי פרסומיה היו מופנים כלפי "תנועת המחאה", שהיא "ארגון מחאה פוליטי", ו"לא כוונו אישית" כלפי ברסלר כך שאין כלל מקום לתביעה שהגישה.

עוד טוענת יוחאי כי אין בפרסומיה כל לשון הרע. "המדובר בביקורת לגיטימית על מי שהינה ראשת המחאה, אשר המרידה והסיתה את הציבור כנגד השלטון החוקי במדינה, תוך איום גלוי להותיר את הממשלה החוקית ואזרחי המדינה ללא בטחון והגנה, איום שלצערנו התממש בפועל".

לדברי יוחאי, שמורה לה הגנת אמת הפרסום שכן היא "פשוט הציגה את העובדות, כפי שהן עולות מפרסומי התובעת עצמה והאירועים שקרו בסמוך לאחר מכן".  יוחאי טוענת כי ברסלר "עזרה למימוש האיום, הסיתה והמרידה את הציבור כנגד ממשלה חוקית, תוך קריאה ועידוד סרבנות לשרת בצה"ל". עוד טוענת יוחאי כי ברסלר "אמרה במפורש כי הממשלה תמצא את עצמה בלי צבא, בלי שב"כ ובלי מוסד, וכי יקרה מחדל חמור מזה של יום הכיפורים [...] מחדל זה אכן התרחש, כפי שאיימו התובעת וחבריה למחאה. המחבלים אמרו בחקירתם כי היו בהלם שצה"ל לא חיכה להם, וכי המחאה עודדה אותם לתקוף את ישראל".

יצוין כי ביחס לטענה אחרונה זו נראה כי יוחאי מתבססת על פרסום של פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי, שלא נמצא לו אישוש.

לפי יוחאי, כשברסלר צייצה בשנה שעברה: "אויבי ישראל לא זקוקים לתירוץ כדי לתקוף אותנו. ישראל חייבת להיות דמוקרטית, כדי להמשיך לנצח. ככה פשוט" היא בפועל "איימה לפגוע בביטחון המדינה ובשלום תושבי ישראל". בהמשך טוענת הנתבעת כי "האיום שבו איימה התובעת בפגיעה בביטחון המדינה ובתושביה מומש בידי ארגוני הטרור. חזקה שמומש האיום לטובתה, כפי שביקשה".

"הנתבעת לא כתבה תיאוריית קונספירציה, אלא התבססה על דבריה וציוציה של התובעת בטוויטר", נטען בכתב ההגנה.

54965-12-23