בערוץ החרד"לי "טוב אקטואליה יהודית" (Tov) קידמו תיאוריית קונספירציה שקרית שלפיה איראן וקטאר מממנות את המחאה נגד ממשלת נתניהו וחוקי ההפיכה המשטרית. בערוץ טענו ללא כל ביסוס כי "כל השמאל הרדיקלי ממומן ע"י כספים איראניים וקטאריים".

בשבוע שעבר ראיינה המגישה אורנה ישר את חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, הבולטת בהתבטאויותיה הקיצוניות גם על רקע האמירות הבוטות הנהוגות בקרב חברי מפלגת השלטון. גוטליב השמיצה את שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית ואחת המטרות הבולטות של מסע ההסתה הביביסטי. ברסלר, טענה גוטליב, "מונעת, ממומנת היטב, היא וכל גורמי השמאל הרדיקלי על-ידי, בין השאר, אין לי ספק שלו היה לי את הכלים לבדוק הייתי יכולה לומר לך שיש כאן כספים איראניים וקטאריים שמעורבים במימון הפגנות שמאל רדיקלי".

גוטליב כמובן לא גיבתה את ההאשמה החמורה בהוכחות כלשהן, ובהמשך אף נאלצה להודות כי אין לה מושג אם הדבר נכון: "גדול עלי", הבהירה ח"כ גוטליב את אי היכולת שלה לקבוע את מקורות המימון של המחאה. למרות זאת, בערוץ "טוב" ליוו את החלק הזה של הראיון בכיתוב: "כל השמאל הרדיקלי ממומן ע"י כספים איראניים וקטאריים".

ציוץ של ערוץ "טוב" מקדם תיאוריית קונספירציה (צילום מסך)

ציוץ של ערוץ "טוב" מקדם תיאוריית קונספירציה (צילום מסך)

בערוץ גם פרסמו את אותו החלק מהראיון בערוץ הטוויטר שלהם תחת הכותרת "ח"כ טלי גוטליב: אין לי ספק שכספים איראנים וקטארים מעורבים במימון הפגנות השמאל הרדיקלי בישראל", זאת למרות שכאמור אפילו גוטליב עצמה הבהירה כי המקור לדברים הוא אך ורק בדמיונה הקודח.

בעקבות פניית "העין השביעית" הוחלף הנוסח בציוץ של הערוץ. "ערוץ Tov מודה ל'עין השביעית' על ההערה", מסר טל ברקאי, מקים ומנהל הערוץ. "אכן הציוץ המקורי לא היה מדויק, על כן מחקנו אותו ופרסמנו ציוץ ובו ציטוט מדויק של ח"כ טלי גוטליב". אלא שגם הציוץ "המתוקן" המשיך בקידום התיאורייה השקרית, כשהוא מייחס אותה לגוטליב. ברקאי לא השיב לפניית "העין השביעית" מדוע הערוץ הפיץ תאוריית קשר כאילו כל השמאל הרדיקלי ממומן ע"י כספים איראניים וקטאריים.

טל ברקאי בערוץ "טוב" (צילום מסך)

טל ברקאי בערוץ "טוב" (צילום מסך)

ערוץ "טוב" שייך לאיש הנדל"ן ישראל זעירא, שעלה לכותרות לפני המלחמה בשל מיזם אחר שהוא מוביל, הארגון האנטי-חילוני "ראש יהודי". בערוץ "טוב", כפי שכבר דווח בעבר בתוכנית "הצינור" של רשת 13, נפוצות תיאוריות קשר בשלל תחומים והוא מוטה פוליטית למחנה הביביסטי בליכוד ולסיעות הקיצוניות בציונות הדתית. רק לאחרונה, ב-4 בנובמבר, בעיצומה של המלחמה, ראיין המגיש יצחק זאגא את פעיל הימין שי קלך וניסה לקדם תיאוריית קונספירציה נוספת, מז'אנר "בוגדים מבפנים", המופצת על ידי תומכי נתניהו וגורמים איראניים.

"אנחנו לא אנשי קונספירציה, אנחנו מאוד נזהרים פה בערוץ טוב להיות דייקנים ואמיתיים, אבל זאת שאלה שבאמת מעלה תהיות ולי אין תשובה", אמר זאגא בפתח הראיון ומיד הציף תיאוריית קונספירציה: "האם אתה יכול להסביר לי מה פשר האמירות של שקמה ברסלר שאמרה 'בדצמבר לנתניהו לא יהיה צבא', ויש עוד ציוצים בלתי נתפסים. אני עד היום לא מצליח להבין מה זה, מה עמד מאחורי הדבר הזה?".

קלך לא שיתף פעולה עם הרמז הקונספירטיבי וענה כי "תשובות יינתנו לאחר המלחמה. צריך מאוד להיזהר מהמשיכה לקונספירציות".