שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל, ממשיכה במסע התביעות שלה נגד משמיציה. היום (26.12) הגישה תביעה בסך 400 אלף שקלים נגד אסתר יוחאי, תומכת נתניהו שהדהדה את תאוריית הקשר השקרית כאילו ברסלר ידעה מראש על טבח חמאס בתושבי היישובים ליד רצועת עזה, ואף הביעה הסכמה לכך.

לפי התביעה, יוחאי הפיצה בקבוצות וואטסאפ מרובות משתתפים סרטון מזויף של ברסלר עם הכותרת "שקמה ברסלר: 'טבח יהודים טוב לאירגון הטרור הפרו פלשתיני בג"צ". על אף שחברת הקבוצה אורלי לב כתבה ליוחאי "אתי אהובה, הפצת פייק יכולה לעלות 400,000 שקל למה להפיץ?" לא מחקה יוחאי את הסרטון.

בהזדמנות אחרת פרסמה יוחאי בפייסבוק תמונה מזויפת של ברסלר כשהיא נראית מובלת באזיקים ובמדי אסירה תחת הכותרת "אשמה: בגידה במולדת". לפי יוחאי "שקמה הסכימה שחמאס יבצעו טבח". עוד פרסמה יוחאי בטוויטר כי "שקמה ידעה שמחבלים יבצעו טבח בגלל רפורמה בבג"צ, באישור בג"צ", וכן פרסמה כי "שקמה זו שעזרה לחמאס לבצע טבח וזכתה לצו איסור פרסום מבג"צ, תאמרי לנו מי צועק למחבלים בעברית לא לגעת בתצפיתנית החטופה".

בפרסומים אחרים חזרה על טענות דומות וטענה בין היתר כי ברסלר היא "ראש ארגון טרור", "שותפה לטבח בעוטף", "ידעה על הטבח שיוטל על ביבי כבר מחודש מרץ", וכן כי "הזמינה טבח למפגינים שגרים בעוטף, כמו חמאס, היא מסתתרת
מאחורי בלתי מעורבים כדי להאשים את ממשלת ישראל".

בכך הדהדה יוחאי תיאוריית קונספירציה שקרית שנפוצה בישראל כבר בשעות הראשונות של הטבח שערך חמאס ב-7 באוקטובר, וזוכה מאז לפופולריות בקרב חלקים נרחבים בציבור. התיאוריה, "בוגדים מבפנים", מייחסת לגורמים שונים בחברה הישראלית שיתוף פעולה עם מתקפת חמאס ואף ייזום שלה, על מנת לאשש אמונות כוזבות של המפיצים. השקר מצא את דרכו גם לכלי תקשורת מגזריים כמו ערוץ "טוב אקטואליה יהודית", ומופץ ברשתות החברתיות על-ידי חסידי קונספירציות, סוכנים זרים ותומכי נתניהו.

בגין כל הפרסומים הללו, ואחרים, דורשת ברסלר באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן, נתן שוורצמן ועידן סגר, פיצוי בסך 400 אלף שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

מסע תביעות

זו אינה תביעת הדיבה הראשונה שמגישה ברסלר מאז היתה לאחת הדמויות הבולטות במאבק בחוקי הפיכה המשטרית של ממשלת בנימין נתניהו. בסך הכל תובעת ברסלר פיצויים בסך 3,170,000 שקלים בשבעה הליכים נפרדים.

בחודש שעבר הגישה ברסלר תביעה בסך 600 אלף שקלים נגד פאני מיכאלי, שגם היא טענה שברסלר היתה שותפה לתכנון הטבח של חמאס בישראל. שבועיים קודם לכן הגישה ברסלר תביעה בת מיליון שקלים נגד אנליסט בורסה בשם זהר ליבוביץ, שהשמיץ אותה וקרא להוציאה להורג.

באוגוסט האחרון תבעה ברסלר פיצוי בסך 250 אלף שקלים מהידוענית נטלי דדון. ברסלר, יחד עם גורמים מרכזיים נוספים במחאה, שותפה גם לתביעה בסך כ-620 אלף שקלים נגד רונית לוי, המוכרת כ"רונית הביביסטית". באוגוסט הגישה ברסלר תביעה נוספת, בסך מיליון שקלים, נגד אלון בק ומאיר אזולאי, שלטענתה השמיצו אותה.

בחודש אוקטובר האחרון תבעה ברסלר 300 אלף שקלים משמואל לוי, שהשווה אותה לפושעת המלחמה הנאצית מריה מנדל ותיאר אותה בין היתר כמי שמובילה את "השואה בעם היהודי" מספקת "גג ומחסה להכשרת פדופיליה" ומשמשת "שפחה, עבד למולכ".

בשבוע שעבר הגיש לוי מסמך הנושא את הכותרת "כתב הגנה" אולם מחזיק רק כמה משפטים שבהם נכתב: "בעקבות המלחמה הצער הכאב שאחז בעם. שכל העם מגוייס ובהם שני הילדים שלי כבר מהיום הראשון למלחמה ועד היום, אני מביע צער וחרטה אם פגעתי במישהו אין ולא הייתה בכווונתי לפגוע באופן אישי באף אחד. מצטער מאוד".

54965-12-23
4058-10-23