כתב אישום בגין הטרדת עד הוגש נגד אנשי התקשורת אלי ציפורי ואבי וייס. השניים מואשמים בכך שפירסמו את כתובתה של הדס קליין, עדת מפתח במשפט הפלילי נגד רה"מ בנימין נתניהו, על מנת להטריד אותה.

וייס וציפורי הם חלק מקאדר של אנשי תקשורת העוסקים בקידום ענייניו של נתניהו. וייס, גמלאי של משטרת ישראל, מפעיל בלוג בשם "טלקום ניוז" העוסק במשרד התקשורת. בשנים האחרונות מקדיש עצמו וייס להדהוד דפי המסרים של נתניהו בקשר לחקירותיו הפליליות. ציפורי הוא עיתונאי לשעבר, שפוטר מ"גלובס" ו"מעריב", ועוסק גם הוא בשנים האחרונות בהגנה על נתניהו ובקידום קונספירציית "תפירת התיקים" בבלוג שלו וברשתות החברתיות.

ציפורי נאשם בהטרדת העדה קליין בשל מסר שפירסם בחשבונות הטוויטר, הפייסבוק והטלגרם שלו ב-7 ליולי 2022: "תראו תראו את הצביעות של הגברת: הדס קליין שהתקרבנה בעדותה שהיא 'נושאת בעול המשפחתי' ו'היתה בסיכון לפיטורים' מתגוררת בוילה בהרצליה המוערכת בשווי של 10 מיליון שקל, שאותה רכשה כבר ב- 2013. בעדותה סיפרה על שיפוצים שעשתה ואירוח של מיליארדרים כמו פאקר ומילצ'ן. תודה לאבי וייס".

אבי וייס נאשם בהטרדת העדה קליין משום ששיתף את המסר של ציפורי בחשבון הטוויטר שלו ובבלוג שלו, ומשום שבתגובה לציוץ של ציפורי בטוויטר פירסם צילום מסך מאתר 144 של פרטי כתובתה של קליין.

הדס קליין בביהמ"ש המחוזי בירושלים, 20.9.22 (צילום: יונתן זינדל)

הדס קליין בביהמ"ש המחוזי בירושלים, 20.9.22 (צילום: יונתן זינדל)

עדותה של קליין גרמה נזק גדול לנתניהו, הן מבחינה משפטית והן מבחינה ציבורית. קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, תיארה בפרוטרוט כיצד השניים העבירו לזוג נתניהו ולבניהם יאיר ואבנר מתנות, טובין וטובות הנאה בשווי מיליוני שקלים. עדותה של קליין חשפה לא רק מערכת יחסים פלילית לכאורה, אלא גם התנהגות חזירית ומכוערת של נתניהו ומשפחתו.

נתניהו נאשם בעבירת מרמה והפרת אמונים בשל טובות ההנאה שקיבל ממילצ'ן ובשל פעולות שלטוניות שביצע לטובתו ולבקשתו של מילצ'ן. הפרשה ידועה בשם "תיק 1000".

החקירה בעניינם של ציפורי ווייס החלה בעקבות תלונה שהגישה נגדם קליין. קליין גם מנהלת נגד ציפורי הליך אזרחי. בדצמבר 2022 הגישה תביעת דיבה בסך 5 מיליון שקל נגד איש התקשורת, בגין לא פחות מ-187 פרסומים שלו נגדה. לפי כתב התביעה, ציפורי ניסה "להלך אימים" על קליין וניהל כנגדה "קמפיין עקבי ומתוזמן היטב כדי לפגוע בלגיטימציה שלה ולהפוך אותה למטרה לשנאה ולבוז בקרב הציבור הרחב; להשחיר את חובתה למסור עדות באמצעות אינסוף שקרים דמגוגים, נבזיים, כגון השקר שהיא 'עדת מדינה' ו/או 'מסייעת להפיכה שלטונית כנגד נתניהו' ו/או שהיא 'סוכנת משטרתית' ועוד".

הטרדת עדים

עד כה הוגשו לפחות שמונה כתבי אישום בגין הטרדת עדים במשפט נתניהו. בנובמבר האחרון הוגשו ארבעה כתבי אישום בגין הטרדת קליין ועד המדינה ניר חפץ, בינואר הוגש כתב אישום נוסף בגין הטרדת קליין וביוני הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד יועצי נתניהו יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר באוגוסט 2019.

השלושה שלחו רכב עם רמקול שיכרוז מול ביתו של פילבר קריאות כגון "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך". האירוע הוקלט והופץ אחר כך ברשתות החברתיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועציו הקרובים עופר גולן (מימין), טופז לוק (במרכז) ויונתן אוריך (מאחור). ירושלים, מרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועציו הקרובים עופר גולן (מימין), טופז לוק (במרכז) ויונתן אוריך (מאחור). ירושלים, מרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל)

בנוסף, נעצר אדם בחשד לאיומים והטרדה ברשת של קליין. החשוד, יוסף כהן, כתב בין היתר כי קליין "לא תזכה לראות אור יום", "זה יעלה לה ולמשפחתה בדם" ו"נצוד כל אחד ואחת במשפחה שלה ואותה קודם כל".

האיומים וההטרדות שיגיעו לבית המשפט הם רק חלק קטן מהמערכה המסיבית ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת המסורים לנתניהו, נגד עדי תביעה ועדי מדינה במשפט.

27233-12-23