שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל, הגישה תביעה דיבה נוספת בגין עלילת דם שקשרה אותה לטבח ה-7 באוקטובר. לפי כתב התביעה, מאז מתקפת חמאס ב-7.10 הושמצה ברסלר עשרות פעמים על ידי אשה בשם פאני מיכאלי, שטענה כי היא היתה שותפה לתכנון הטבח שערכו החמאס ותושבים עזתים אחרים בכ-1,400 תושבי עוטף עזה.

לכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן, נתן שוורצמן ועידן סגר, מצורפים 26 פרסומים נפרדים של מיכאלי, שכתבה על ברסלר שלל גידופים והשמצות ברשתות החברתיות.

בין היתר כתבה מיכאלי על ברסלר: "למה היא לא במרתפי החקירות עקורת
צפורניים?!"; "איך היא ידעה שנתניהו ישאר בלי צבא והאם היא וסביבתה ממערך המ"מ שלה סייעו לאוייב?!"; "ידע כל מי שצידד בנבלה הסרוחה שקמה ברSSלר ואפילו לרגע קט שידיו מגועלות בדם של יהודים!"; "הצלחת להחליש את צה"ל גם מלמטה מעל 300 נרצחים ע"י חבריך מהחמאס"; "אם האמת מעניינת אתכם תורידו טוויטר ותגללו את הציוצים המאיימים של השיפחה‏ ההופכת ‏ ברSSלר היא ידעה ובישלה הכל!";

"היום בו נראה אותך בסרבל כתום מובלת לגרדום ו/או לכיסא החשמלי על בגידה. זהו היום בו אני אדע שהמדינה שלנו בדרך הנכונה להלחם על זכותה להתקיים. לא עוד שיבולת יבשה שכמותך לא עוד! מחבלי קפלן לדין!"; "שיקמה ברSSלר מחקה מהטוויטר את כל הציוצים המפלילים אותה על ההפיכה הצבאית עליה צייצה עד ה 7.10.2023. תבדקו!"; "אני כאן להזכיר את הדברים שצייצה מחבלת המחאה שקמה ברSSלר: בתירגום חפשי: 'איראן, חיזבאללה וחמאס הם לא האוייב, האוייב הם בנימין נתניהו וחובשי הכיפות'"; "מחבלת נאצית מתוכנו!"; וכדומה.

מיד לאחר הטבח ב-7 באוקטובר החלה להיות מופצת תיאוריית הקונספירציה "בוגדים מבפנים", לפיה אנשי המחאה נגד ההפיכה המשטרית או "שמאלנים" במערכת הביטחון היו חלק או אף יזמו את הטבח. הקונספירציה הופצה ברשתות החברתיות בידי חשבונות אלמוניים, קונספירטורים ותומכי נתניהו. לאחרונה התחדשה חקירת המשטרה נגד אחד מהם, אריה חלאטניק, שהכפיש שוטר שנהרג בקרבות 7 באוקטובר כחלק מתיאוריית הקשר השקרית.

"מדובר בדברי בלע דיבתיים, חסרי שחר, כוזבים מהחל ועד כלה", נכתב בכתב התביעה על הפרסומים של מיכאלי, "התובעת לא ידעה ולא סייעה לחמאס, לתובעת אין חברים מהחמאס, התובעת אינה מחבלת, אינה נאצית, אינה בוגדת, היא לא נפגשה עם ראש המוסד ועם ראש השב"כ בימים שלפני הטבח, והיא לא מחקה מהטוויטר שום ציוצים מפלילים. אלו הם דברים הזויים, ומצוצים מן האצבע".

בשל הוצאת דיבתה, ברסלר תובעת ממיכאלי פיצוי של 600 אלף שקל.

זו אינה תביעת הדיבה הראשונה שמגישה ברסלר מאז החלה להיאבק בהפיכה המשטרית של ממשלת בנימין נתניהו. לפני כשבועיים הגישה ברסלר תביעה בת מיליון שקלים נגד אנליסט בורסה בשם זהר ליבוביץ, שהשמיץ אותה וקרא להוציאה להורג. באוגוסט האחרון תבעה ברסלר פיצוי בסך 250 אלף שקלים מהידוענית נטלי דדון. ברסלר, יחד עם גורמים מרכזיים נוספים במחאה, שותפה גם לתביעה בסך כ-620 אלף שקלים נגד רונית לוי, המוכרת כ"רונית הביביסטית".

באוגוסט הגישה ברסלר תביעה נוספת, בסך מיליון שקלים, נגד אלון בק ומאיר אזולאי, שלטענתה השמיצו אותה. בעקבות פיגוע בצפון תל-אביב, פרסם בק בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שהציג תצלום של ברסלר וכינה אותה "בתמונה: הדוברת של אילן שילוח ושל הפדופיל מהמגדלים, במצב עבודה". בפרסומים אחרים של בק כתב בין היתר כי ברסלר היא "העובדת המסורה של אילן שילוח ואהוד הפדופיל", "אישה צייתנית ומסורה" ו"המלצרית".

לאחרונה הגיש בק כתב הגנה, וזאת באמצעות עו"ד עדי בן-חור (המייצג את אלי ציפורי בתביעה שהגיש נגד "העין השביעית"). בכתב ההגנה טוען בק כי תביעת ברסלר היא תביעת השתקה נטולת עילה שיש לדחותה על הסף. לחילופין טוען בק כי לא פרסם לשון הרע וכי ממילא מה שפרסם חוסה תחת ההגנות בחוק איסור לשון הרע.

לפי בק, ברסלר היא ממקימי החברה לתועלת הציבורי הדגלים-השחורים, שקיבלה מאות אלפי שקלים מברק. עוד טוען בק, בין היתר, כי כשברק אמר ביולי 2020 כי ישוב לשלטון כאשר "גופות של יהודים יצופו בירקון" הוסיף ראש הממשלה לשעבר כי בראש המחאה האלימה צריכה לעמוד אישה וכיוון לברסלר. יש לציין כי מדובר בציטוט שקרי: ברק לא אמר שישוב לשלטון במצב כזה אלא שחבר אמר לו שיקראו לו לשוב לשלטון במצב כזה, וכי הוא מיד השיב: "שלא יקרה ושלא יקראו".

את הקשר לשילוח מבסס בק על ראיון שהעניקה בעבר ברסלר ל"כלכליסט", שם לפי כתב ההגנה ברסלר "מבהירה כי שילוח מנהל את ההפגנות האלימות שלה וכי אין לה מושג על אופן ארגון ההפגנות והיבטים אחרים ב'מחאה' שלה".

גם כאן, מדובר בהטעייה. בראיון מוזכר שמו של שילוח פעם אחת, ולא כציטוט מדברי ברסלר. המראיין, משה גורלי, מציין כי "את הנואמים בוחר צוות בראשות אילן שילוח, רועי נוימן ונדב גלאון".

עדות נוספת לקשר בין ברסלר לשילוח מוצא בק בפרסום של יעקב ברדוגו, איש התקשורת המקורב לרה"מ נתניהו, לפיו השניים יקימו מפלגה חדשה.

עוד טוען בק כי פרסם את אשר פרסם ביום שבו התרחשה הפגנה אלימה שיזמה ברסלר. "העובדה כי ברסלר תובעת את הנתבע בגין הביקורת שלו כנגד ההסתה  שלה לאלימות היא לא פחות מלעג לרש", טוען בק.

הנתבע הנוסף, אזולאי, טרם הגיש כתב הגנה.

16281-11-23
4595-08-23