שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל, תובעת מיליון שקלים מזהר ליבוביץ', שלדבריה השמיץ אותה עשרות פעמים בטוויטר מאז פלשו כוחות חמאס לישראל וטבחו בתושבי היישובים ליד הגבול עם רצועת עזה. בפרסומים שלו ייחס ליבוביץ' לברסלר אחריות למחדל הנוראי של ה-7.10 וטען כי היא מחבלת שיש "לנטרל".

לתביעה שהגישה ברסלר, באמצעות עורכי-הדין עידן סגר ואוהד רוזן, צירפה 35 פרסומים שונים של ליבוביץ', שבהם טען בין היתר כי היא חלק מ"פחי אדם" שהצליחו "להרוס את ביטחון המדינה"; כי יש לה "תרומה גדולה מאוד" לאירועי ה-7.10; כי היא "פרופ למוות וחורבן הארץ"; כי היא "תולעת רימה בגוף ונפש המדינה" ו"מחבלת החיה בתוכנו"; כי יש להעמיד אותה לדין בגין הנזק שגרמה למדינה "בהמרדה", ב"בגידה", ב"הסתה" וב"החלשת המדינה";

עוד טען בין היתר כי היא "תרעלת הציאניד המהלך" וכי עליה "לשלם את המחיר"; כי היא "מחבלת שעל כוחות הביטחון צריכים לנטרל ובהקדם"; כי צריך לתלות אותה בככר העיר; כי ישראל הגיע למצב הנוכחי כיוון ש"מפקדי כוחות הביטחון עסוקים בקיום יחסי מין עם לילית המסמה אותם מלראות ולדווח מה קורה בפועל"; כי היא "מחבלת" ועל כן "אני קורא לכוחות הביטחון האמיצים לנטרל אותה"; וכדומה.

הציוצים הללו, שרובם הופיעו כתגובות לציוצים של אחרים, זכו לצפיות בודדות עד כמה עשרות צפיות כל אחד, כך לפי צילומי המסך שצורפו לתביעה. לחשבון של ליבוביץ', אנליסט המציע קורסים למסחר בבורסה, כ-250 עוקבים בלבד.

"דומה כי אין צורך להכביר במילים עד כמה יש באמירות שקריות ונוראיות אלו של הנתבע לעשות את התובעת מטרה לשנאה מצד הבריות; וכן להשפילה ולבזותה בשל מעשים והתנהגויות שייחס לה", נכתב בכתב התביעה.

טרם הוגש כתב הגנה.

53630-10-23