ארבעה ממובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, שקמה ברסלר, אורן שביל, עמי דרור ומשה רדמן, הגישו תביעה בסך כ-620 אלף שקלים נגד רונית לוי, המוכרת כ"רונית הביביסטית", שפרסמה את מספרי הטלפון שלהם בטוויטר וקראה להטריד אותם. ברסלר הגישה בנפרד תביעה נוספת, בסך מיליון שקלים, נגד שני אזרחים שלטענתה פרסמו עליה לשון הרע בפייסבוק.

לפני כשלושה שבועות כתבה לוי בטוויטר: "מי שצריך ביצים טריות, שמן זית או דבש טהור בזול. זה המס' של שקמה ברסלר. תתקשרו, תשלחו הודעות, תיהנו ותפיצו אצל החרדים. הם אוהבים טרי". לטקסט הוסיפה לוי אימוג'י של פרצוף בוכה מרוב צחוק וכן את מספר הטלפון של ברסלר, מובילת מחאת "הדגלים השחורים".

באותו היום צייצה לוי ציוץ נוסף, בו כתבה "מוצרי תינוקות בזול: טיטולים מגבונים וכו'", לצד שמותיהם ומספרי הטלפון של עמי דרור ומשה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים. עוד באותו היום פרסמה את מספר הטלפון של של אורן שביל, ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק", וכתבה: "מתן שירותי אבטחה, שירותי מוקד, קונצרטינות, שריפת צמיגים ושירותי ניקיון ואחזקה לאלפי עסקים ובתים פרטיים מדן ועד אילת. מחירים מעולים!".

רונית לוי, "רונית הביביסטית" (צילום מסך מתוכנית "האח הגדול" בערוץ 13)

רונית לוי, "רונית הביביסטית" (צילום מסך מתוכנית "האח הגדול" בערוץ 13)

התובעים טוענים, באמצעות עורכי-הדין עפר פירט, אלי שמעון, דנית ליבנת וגלעד שר, כי לוי הפרה את פרטיותם ופרסמה עליהם לשון הרע. בעקבות מכתב התראה ששלחו לה נמחק חשבון הטוויטר של לוי, אולם התובעים לא מסתפקים בכך ודורשים פיצוי ופרסום התנצלות.

באחד הנספחים לכתב התביעה ניתן לראות חלק מההודעות שקיבלו התובעים בעקבות הציוצים.

כך, לדוגמה, ברסלר קיבלה הודעות כגון "יש אפשרות לבצע הזמנת ביצים למאה שערים?", "כמה את רעה", "האם את בעד לחקור את תפירת התיקים לביבי", "תתביישי שמאלנית עלובה", "תהני מסופ"ש אחרון של דמוקרטיה, יום שני החוק הראשון קריאה ראשונה יום חג לנו יום אבל לכם. הכהנום שלכם גן העדן שלנו!" וכן "היי שקמה! מבין את דאגתך למדינה. גם אני מודאג. הבנתי שיש לך 5 ילדים. יופי. את קצת מוותרת עליהם. מגיע להם תשומת לב מאמא אוהבת ודואגת. גם להם מגיע קצת זמן איכות. שבת-שלום".

לפי כתב התביעה, "הנתבעת - המציגה עצמה כפעילת ימין תומכת ונלהבת של ראש הממשלה - ידעה היטב כי השימוש בפלטפורמת דף הטוויטר והרשת החברתית (שהם בעלי תפוצה גדולה מאוד ובעלי פוטנציאל פרסום אדיר ובלתי מוגבל) ימנף, יעצים, יגדיל וירחיב את תפוצת דברי הבלע כלפי התובעים, וכל זאת על מנת לשים אותם ללעג, ולפגוע בפרטיותם ובשמם הטוב, אך בשל היותם מובילי מחאות המחזיקים בעמדות ודעות שונות מעמדותיה של הנתבעת".

טרם הוגש כתב הגנה.

כאמור, ברסלר הגישה לבדה תביעת דיבה נוספת, נגד אלון בק ומאיר אזולאי. לפני כחודש, בעקבות פיגוע בצפון תל-אביב, פרסם בק בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שהציג תצלום של ברסלר לצד הטקסט הבא:

דוברת מארגני המחאה, שיקמה ברסלר מודיעה: 'עקב הרצח של 'צעיר' מעורער בנפשו ע"י אזרח יהודי ברחוב פנחס רוזן בצפון ת"א. אנו מבקשים מכל מפגיני קפלן לבוא הערב למדרכה שבו בוצע הרצח עם נרות נשמה ושירונים והפעם בלבוש צנוע ומכבד, ללא דגלי הגאווה או דגלי ישראל'.

כמו גם שהיא מוסיפה שבין אורחי הכבוד שינאמו מעל במה. יהיה הרצי הלוי של מיארה שנאומו כבר הודלף. הולך להיות כך: 'אזרח שיורה 'בצעיר' מעורער בנפשו, הוא לא האזרח של כולנו'".

לתצלום הנלווה של ברסלר הוסיף בק את הכיתוב "בתמונה: הדוברת של אילן שילוח ושל הפדופיל מהמגדלים, במצב עבודה".

הנתבע הנוסף, אזולאי, שיתף את הפסט של בק 27 פעמים בחשבון שלו וכן ב-26 קבוצות המונות במצטבר כ-435 אלף חברים. לשיתופים הוסיף אזולאי את הטענה כי "האישה הזו הייתה מעדיפה שהרוצח השפל הטרוריסט ימשיך במסע הרצח של יהודים".

צילום מסך מחשבון הפייסבוק של "רונית הביביסטית"

צילום מסך מחשבון הפייסבוק של "רונית הביביסטית"

ברסלר טוענת, באמצעות עורכי-הדין עידן סגר, חגי קלעי ואוהד רוזן, כי בפרסומים הללו אין דבר "פרט לניסיון מכוון לפגוע בתובעת, בדמותה הציבורית, ובמחאה הציבורית, הציונית והדמוקרטית, אותה היא ואחרים מסמלים".

באותו היום שבו פרסם את הפוסט שלעיל פרסם בק פוסט נוסף בפייסבוק שבו כתב על "השמאלנים" בין היתר כך: "הדגל כחול לבן הוא סמרטוט מבחינתם. תוך שנייה הם עוברים לדגלים השחורים, לדל אש"פ או לדגל הגאווה. הכל בהתאם להוראה שהם מקבלים מאהוד הפדופיל באמצעות הדוברת שלו שיקמה". בפרסומים אחרים כינה בק את ברסלר "העובדת המסורה של אילן שילוח ואהוד הפדופיל", "אישה צייתנית ומסורה" ו"המלצרית".

"התובעת היא אישה עצמאית וחזקה, הפועלת בחודשים האחרונים בחוד החנית של המאבק על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל מתוך תחושת שליחות ודחיפות - ולא עקב 'ציות' לאיש", נכתב בכתב התביעה.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

4595-08-23

2810-08-23