הגולשת פאני מיכאלי, שנתבעה על-ידי אשת המחאה שקמה ברסלר, הגישה תביעה נגדית בסך 150 אלף שקלים אחרי שברסלר כינתה אותה "בורג במכונת הרעל".

בחודש נובמבר האחרון תבעה ברסלר 600 אלף שקלים ממיכאלי בגין 26 פרסומים שבהם השמיצה אותה וטענה כי היתה שותפה לתכנון הטבח שערכו החמאס ותושבים עזתים אחרים בתושבי עוטף עזה. לאחר הגשת התביעה צייצה ברסלר את העמוד הראשון של כתב התביעה לצד הטקסט: "ידע כל בורג במכונת הרעל - הימים בהם אתם משחקים מול מגרש ריק - הסתיימו. יש לנו עורכי דין מעולים, ים סבלנות, תמיכה ציבורית רחבה ואמונה מלאה בצדקת הדרך. נלחם למען מדינת ישראל בכל החזיתות. פאני, נפגש בבית המשפט".

מיכאלי טוענת, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי הציוץ הינו "פרסום מכפיש הסתה של ממש ולשון הרע", העולה אף לכדי "הסתה פלילית של ממש".

לפי מיכאלי, היא "איננה לא מכונה ואיננה חלק ממכונה כלשהי ובוודאי שלא מכונת רעל וכן והינה אדם פרטי לחלוטין כאשר אף איננה בורג כלשהו במסגרת מכונת הרעל ועוד שלל דברים העולים לכדי לשון הרע אותם פרסמה הנתבעת שכנגד והינם מהרף הגבוה והחמור לצד הסתה פלילית של ממש נגד התובעת שכנגד, מצד הנתבעת שכנגד, אשת ציבור בעלת כוח רב והשפעה עצומה".

במקביל הגישה מיכאלי כתב הגנה לתביעה שהגישה ברסלר נגדה, זאת אחרי  שמיכאלי כתבה על ברסלר בין היתר: "למה היא לא במרתפי החקירות עקורת צפורניים?!"; "איך היא ידעה שנתניהו ישאר בלי צבא והאם היא וסביבתה ממערך המ"מ שלה סייעו לאוייב?!"; "ידע כל מי שצידד בנבלה הסרוחה שקמה ברSSלר ואפילו לרגע קט שידיו מגועלות בדם של יהודים!"; "הצלחת להחליש את צה"ל גם מלמטה מעל 300 נרצחים ע"י חבריך מהחמאס"; וכדומה.

הדברים הללו מצטרפים לתיאוריית הקונספירציה "בוגדים מבפנים", שהחלה להיות מופצת מיד לאחר הטבח ב-7 באוקטובר. לפי התיאוריה הזו, אנשי המחאה נגד ההפיכה המשטרית או "שמאלנים" במערכת הביטחון היו חלק או אף יזמו את הטבח. הקונספירציה הופצה ברשתות החברתיות בידי חשבונות אלמוניים, קונספירטורים ותומכי נתניהו.

בכתב ההגנה טוענת מיכאלי כי כל הפרסומים שלה על ברסלר אינם מהווים לשון הרע, וגם אם ייקבע אחרת הרי שחלים עליהם ההגנות הקבועות בחוק. בכתב ההגנה נטען עוד כי אין למיכאלי אלפי עוקבים וכי "במונחים של טוויטר החשיפה של הנתבעת שולית עד גבול הלא קיימת". מרבית סעיפי התביעה מוכחשים באופן כללי וללא פירוט. כעשרים מסעיפי התביעה מוכחשים, בין היתר, "לאור אופן ניסוחם".

16281-11-23