בחדשות 12 היו מעוניינים לראיין את גיא שיקר, בן הזוג שחשף - בראיון לתוכנית "המקור" של רביב דרוקר בערוץ 13 - את דבר קיומו של רומן בין אשתו לבין ראש המוסד יוסי כהן. כך עולה מתכתובת בין שיקר לבין כתבת חדשות 12 לי נעים, שנחשפה במסגרת תביעת הדיבה שהגיש רביב דרוקר נגד שמעון ריקלין וינון מגל.

מחר (9.7) צפויים להיפגש השלושה בבית-משפט השלום בת"א-יפו, לדיון הוכחות בתביעה, על סך 150 אלף שקל. דרוקר הגיש את תביעת הדיבה באפריל 2021, אחרי שריקלין ומגל פרסמו כי המידע שעמד בבסיס תחקיר של דרוקר על אודות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן והרומן שניהל עם אשה נשואה, הוצע לכלי תקשורת אחרים, ובפרט ערוץ 12, אך אלה סירבו בטענה שמדובר בחומר צהוב ורכילותי.

ברקע הדברים, זהותם הפוליטית של ריקלין ומגל, מגישים בערוץ 14, המסור לראש הממשלה בנימין נתניהו. יוסי כהן היה ממקורביו של נתניהו ונחשב לבן טיפוחיו, ולכן נזעקו ריקלין ומגל נגד התחקיר שעסק בו בתוכנית "המקור". בכתב ההגנה כתבו השניים כי הכתבה היתה "חיסול פוליטי" שערך דרוקר, חלק מ"עבר מפואר בניסיונות ל'חיסולים פוליטיים' של מנהיגי ימין".

"מדובר בשקר שנועד להשפיל את התובע ולהטיל ספק ביושרתו המקצועית", טען דרוקר בתביעתו, שהוגשה באמצעות עו"ד נדב עשהאל. "לא זו בלבד שאמצעי תקשורת אחרים לא דחו את שיקר, אלא אדרבא – הם חיזרו אחריו במרץ, לרבות עיתונאים בערוץ 12, שלגביו נטען באופן ספציפי כי סירב לפרסם את הדברים מפאת 'היותם צהובים'".

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, ריקלין ומגל עומדים על כך כי "אנשי מערכת ערוץ 12 (או מי מהם) דחו את פנייתו של גיא שיקר לפרסם אצלם את התחקיר מכיוון שמדובר ב'סיפור רכילותי וצהוב'". ריקלין ומגל טוענים כי "את המידע אודות הדחייה קיבלו הנתבעים ממקור פנימי בערוץ 12, שאישר זאת ואף השתמש בעצמו בניסוח הנ"ל". בנוסף מפנים ריקלין ומגל לשני פרסומים שבהם נטענו דברים דומים: כתבה מאת דוד ורטהיים וסדרת ציוצים מאת יואב יצחק.

לפני ימים אחדים הגיש דרוקר לבית-המשפט תכתובת ווטסאפ בין כתבת חדשות 12 לי נעים לבין שיקר. תחילה הגיש את התכתובת כשרק הטקסטים של נעים גלויים אך בהמשך, בעקבות בקשת הנתבעים, הגיש קטעים נרחבים יותר מהתכתובת. גם לאחר זאת, ממשיכים הנתבעים לטעון כי התכתובת חסרה ודורשים לחשוף חלקים נוספים ממנה.

מהתכתובת עולה אכזבתה של נעים מכך ששיקר בחר להתראיין לדרוקר. שיקר מציין בהתכתבות כי בחדשות 12 לא רצו לפרסם את דבר הרומן בין אשתו לבין כהן, אולם נעים כותבת בתגובה כי לו היה מתראיין לחדשות 12 לא היו רואים בחברת החדשות כל בעיה עם פן זה של הסיפור.

"אתה התראיינת לדרוקר?", כתבה נעים לשיקר ב-18.12.21, בעקבות שידור פרומו לתוכנית של התובע בהשתתפותו. "לא מאמינה לך גיא", הוסיפה נעים. "למה אתה מתראיין אליו אחרי שהצעתי לך עשרות פעמים?".

שיקר ביקש ממנה להחזיר לו צלצול ואז כתבה לו נעים: "לא הבנת שליוסי רק אכפת מערוץ 12?!?!". שיקר כתב לה "חיים, כמה ניסיתי איתת [ככל הנראה איתך, א"פ], כל הסמו [הזמן] אמרת לי הבוסים שלי לא יספרו על רומן... וחוץ מזה ואת והוא לא באותה נישה - את חדשות והוא בתוכנית תחקירים".

"גיא אתה לא חבר", השיבה לו נעים. "הצעתי לך עשרות פעמים. אחרי הדבר הזה לא יגעו בזה אצלנו". "זה לא יפה - אני חבר שלך את יודעת", ניסה שיקר להרגיע אך נעים עמדה על שלה. "אתה לא", כתבה לו. "אתה הלכת להתראיין אצלו למרות שידעת שאתה יכול להתראיין אצלי".

אחרי ששיקר שב וציין כי בין שיקוליו היתה העובדה שבחדשות 12 הטילו וטו על סיפור הרומן, כתבה לו נעים: "גיא אתה אכזבת אותי הכי בעולם. אם היית מוכן לדבר למצלמה לא היתה בעיה להגיד רומן. הכי מבאס בעולם. ערב טוב שיהיה". בהמשך כתבה לו "שמת עליי קצוץ והלכת ל7 אחוז רייטינג. לנו יש פי 2.5".

מחר צפוי להיחקר שיקר על הפניות שקיבל מנעים וכן על גורמי תקשורת נוספים עמם עמד בקשר.

8007-04-21