רביב דרוקר הגיש תביעת דיבה בסך 150 אלף שקלים נגד שמעון ריקלין וינון מגל. דרוקר טוען, באמצעות עו"ד נדב עשהאל, כי השניים פרסמו עליו לשון הרע כשהתייחסו לתחקיר שפרסם בתוכנית "המקור" על אודות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן והרומן שניהל עם אשה נשואה.

בחודש דצמבר האחרון הקדיש דרוקר שתי תוכנית של "המקור", המשודרת ברשת 13, לתחקיר על אודות כהן, הרומן שניהל, ופגיעה שפגע לכאורה בביטחון מידע אגב רומן זה. לפי הטענה, גילה כהן לאישה ולבן-זוגה, גיא שיקר, מידע סודי. יום לאחר פרסום התחקיר צייץ ריקלין: "הסיפור על יוסי כהן הוצע לכלי תקשורת שונים, כולל קשת 12 לפני שהוצע ל13, אך הם סרבו בטענה שמדובר בחומר צהוב ורכילותי ושהם לא עוסקים בכך. היחיד שהסכים לפרסם את החומר זה רביב דרוקר. אתם כבר יודעים למה".

בפוסט שפרסם בפייסבוק השיב ריקלין על השאלה שהעלה בטוויטר: "‏כי דרוקר מנסה לאורך השנים להיות מחסל סדרתי של אנשי ימין בולטים: נתניהו וינטר כהן רשימה חלקית. זו לא עיתונות. זה לא עיתונאי. זה רפש".

דרוקר השיב לריקלין בציוץ: "זה שקר גס ומציע לך לחזור ממנו. קשת וערוצי תקשורת אחרים ניהלו מסע חיזורים מאוד ממושך ועקשני אחרי שיקר, הן המהדורה והן 'עובדה'". ריקלין צייץ חזרה "רביב. בניגוד אליך אני לא מפרסם רכילות. בניגוד אליך אני לא מנסה לחסל אוייבים פוליטיים דרך חדר המיטות", ואילו דרוקר השיב: "אני מבקש שתחזור בך, אחרת איאלץ לתבוע". ריקלין לא חזר בו.

יום לאחר הפרסום של ריקלין, בתוכנית שמגיש מגל עם בן כספית ברדיו 103FM, העלה מגל טענה דומה. "מתברר שהסיפור הוצע קודם לכלי תקשורת שונים כולל לקשת 12 שסירבו לקחת אותו כי זה חומר צהוב, רכילותי והם מסרבים להתעסק בנושא הזה והיחיד שפרסם את זה זה דרוקר".

בגין הפרסומים הללו הגיש בשבוע שעבר (3.4) דרוקר תביעת דיבה בדרישה לקבל פיצוי בסך 100 אלף שקלים מריקלין ועוד 50 אלף שקלים ממגל. דרוקר לא תבע את תחנת 103FM שבה התבטא מגל, אלא את המגיש בלבד.

"מדובר בשקר שנועד להשפיל את התובע ולהטיל ספק ביושרתו המקצועית", טוען דרוקר בתביעתו. "לא זו בלבד שאמצעי תקשורת אחרים לא דחו את שיקר, אלא אדרבא – הם חיזרו אחריו במרץ, לרבות עיתונאים בערוץ 12, שלגביו נטען באופן ספציפי כי סירב לפרסם את הדברים מפאת 'היותם צהובים'".

לפי דרוקר "לא תיתכן פגיעה קשה מזו במוניטין התובע ובשמו הטוב כעיתונאי, שכן ללא יושרה ומקצועיות אין לעיתונאי דבר להציע ואיש לא ייתן אמון בדבריו". דרוקר מוסיף וטוען כי הטענות כלפיו פורסמו בזדון. לדבריו, "הזהות בין דברי שני הנתבעים" מעלה כי "השקר היה זדוני ופרסומו תואם ביניהם". בנוסף טוען דרוקר כי ריקלין ומגל לא ביקשו את תגובתו טרם הפרסום.

זו התביעה השנייה שמגיש דרוקר נגד עיתונאים בחודשים האחרונים. בחודש אוקטובר האחרון הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד יעקב ברדוגו, גלי-צה"ל, המגישים נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות גלי-ישראל ורדיו דרום שמשדרות את תוכניתם.

טרם הוגש כתב הגנה.

8007-04-22