רשימת הנתבעים הארוכה בתביעת המיליון שהגיש אלי ציפורי הצטמצמה בימים האחרונים אחרי שציפורי הגיע לפשרה עם אחד הנתבעים, עו"ד צביקה מצקין. במסגרת הפשרה עו"ד מצקין הסיר פוסט שפרסם בפייסבוק והבהיר כי אין הוא מחזיק בדעה לפיה ציפורי לוקה בנפשו.

בחודש מרץ 2022 הגישו אלי ציפורי ובת זוגו בתיה תביעת עתק בסך מיליון שקלים נגד שורת עיתונאים וארגונים, תשעה סך הכל, כולל עמותת "העין השביעית" ועמותת "שקוף", המפעילה את אתר "העין השביעית". התובעים טענו כי הנתבעים פרסמו עליהם לשון הרע והפרו את פרטיותם, בעיקר סביב פרסום כביכול של מסמכים רפואיים שהגיש ציפורי בהליך אחר. מאז, נסוגה בתיה ציפורי מהתביעה אחרי שנדרשה להפקיד ערובה, ואלי ציפורי נותר התובע היחיד.

עו"ד צביקה מצקין, שייצג את אבישי גרינצייג בהליך נפרד מול ציפורי, נתבע במסגרת תביעת המיליון של ציפורי בשל פרסום בפייסבוק שבו התייחס לאותו הליך נפרד וכתב בין היתר כך: "במסגרת כתב ההגנה החלטנו להגיש חוות דעת של פסיכיאטר, שניתח את אותם פרסומים משמיצים שפרסם ציפורי, ולאורם הגיע לכלל מסקנה כי אחת האפשרויות לאור אופן התבטאויותיו של ציפורי היא שמשהו בהחלט אינו כשורה". לפרסום נלווה איור של זיגמונד פרויד וקישור לכתבה באתר "העין השביעית" על חוות הדעת.

בתיה ציפורי (צילום: אורן פרסיקו)

בתיה ציפורי (צילום: אורן פרסיקו)

בדיון שנערך לאחרונה בתביעת המיליון בפני השופט אריה ביטון הציע השופט לבא-כוחו של ציפורי, עו"ד עדי בן-חור, למחוק בין היתר את מצקין מהתביעה. "אי-אפשר לתבוע עורך-דין כשהוא עושה פעולה בשם לקוח", הסביר השופט לעו"ד בן-חור, שהתפקע מצחוק (לדבריו בגלל דבר מה אחר). עו"ד בן-חור טען כי מצקין נתבע בגלל פורסט שפרסם בפייסבוק שבו תיאר את ציפורי כ"משוגע".

בתגובה לדברי עו"ד בן-חור בדיון עמד עו"ד מצקין על כך כי בפוסט שפרסם לא טען כי ציפורי "משוגע" אלא רק שהפסיכיאטר הגיע למסקנה כי אחת האפשרויות היא ש"משהו" אצל ציפורי "בהחלט אינו כשורה". השופט ביטון שב והציע לציפורי למחוק את מצקין ואת הנהלת בתי-המשפט מכתב התביעה והדגיש כי אם לא יימחקו תהיה לכך השפעה שלילית על ציפורי.

ביום שני האחרון הודיעו מצקין וציפורי כי הגיעו להסדר פשרה ולפיו ציפורי יוותר על כל פיצוי מצידו של עו"ד מצקין, בעוד הוא מצידו יעביר לציפורי מכתב חתום שבו יובהר כדלקמן:

עו"ד צביקה מצקין (צילום: איתמר ב"ז)

עו"ד צביקה מצקין (צילום: איתמר ב"ז)

"אף פעם לא טענתי באופן אישי שמר אלי ציפורי לוקה בנפשו ו/או שאינו שפוי ולא הצגתי כי זו דעתי לגביו. אם חלילה הובן כי כך טענתי כלפי מר ציפורי הרי שאני מתנצל בפני מר ציפורי. לא התכוונתי להציג את מר ציפורי באור שלילי או לפגוע בכבודו ואף לא לבזותו. למען הסר ספק אין זו דעתי האישית כי מר ציפורי לוקה בנפשו".

עוד הוסכם במסגרת הפשרה כי מצקין יסיר את הפוסט שבגינו נתבע, וכך נעשה, וכי הצדדים "לא יפרסמו זה אודות זה פרסומים פוגעניים ומכפישים ולא יגישו תביעות האחד כנגד השני". מעבר לזאת לא חויב אף צד בהוצאות.

השופט ביטון נתן להסכם תוקף של פסק-דין. כעת נותרו שמונה נתבעים בתביעת המיליון של ציפורי.

16378-03-22