שר התקשורת שלמה קרעי ממשיך להתנהל כאילו היה חבר כנסת זוטר בספסלי האופוזיציה, ולא שר במפלגת השלטון: להשתלח, לגדף ולהתחרות בסמנים הקיצוניים ביותר בקואליציה. אם אי פעם ירצה להעביר מדיניות ממשלתית בתחום התקשורת, יתכן וההתנהלות הזו תהיה בעוכריו.

אחרי שכינה את המתנגדים למדיניות הממשלה "ערב רב", את השופטים בישראל "אנשי כזב" והודיע כי לא יכבד החלטות של בית המשפט, מצהיר כעת שר התקשורת כי אינו מוכן אפילו לדבר עם האופוזיציה או המתנגדים למדיניות הממשלה וכי הוא שולל כל פשרה. כמנהגו, קרעי מוסיף גם כמה גידופים, שבעבר היו שמורים רק לדרשות של רבנים או עלוני בית כנסת מסויימים. כך, הממשלה הקודמת, "ממשלת הונאה", היא אנטי ציונית, רודפת אברכים ורומסת ליכודניקים.

השר קרעי נכנס למשרד כשהוא מצהיר הצהרות על מדיניות מרחיקת לכת, לפיה הוא מתכוון לחסל כליל את השידור הציבורי במדינת ישראל ואת כל הרגולציה על התקשורת בישראל. בפועל, כפי שהתגלה בתוכנית פנימית של פורום קהלת שנחשפה כאן באתר "העין השביעית", תיכנן קרעי להשתלט על כספי התאגיד ולחלקם באמצעות ועדה ממשלתית, שהיתה יכולה להעביר אותם לכלי תקשורת הנאמנים לו או לפטרונו, יאיר נתניהו.

בינתיים, עוצר נתניהו האב את קרעי מלממש את תוכניותיו, אולם נראה שממילא אין לקרעי כל תוכנית שהיא, מעבר לכוונת ההשמדה הכללית של כל מה שנבנה בתחום עליו הוא מופקד מאז קמה מדינת ישראל. כבר פעמיים הכריז השר ד"ר קרעי על מסיבת עיתונאים בה יציג את תוכניותיו לתחום התקשורת, רק כדי לבטל אותן ברגע האחרון.

יתכן שקרעי יצליח למלא את ימיו במשרד התקשורת בלי להציג מדיניות כלשהי, אולם אם ישנה מסלול ויציב תוכן כלשהו מאחורי הצהרותיו הנחרצות, יגלה קרעי כי העברת מדיניות ממשלתית, בוודאי בתחום כה רגיש כמו תחום התקשורת, אינה דומה לצבירת לייקים בטוויטר. קרעי יצטרך לשכנע ולהוכיח כי כוונתו להיטיב עם כלל השחקנים בשוק ועם כלל הציבור הישראלי. תחביב של המטרת גידופים והשתלחויות מדי כמה ימים לא יעזור לו בהגשמת מטרה זו.

הקביעה של השר קרעי כי אינו מוכן לכל הידברות או פשרה מציבה אותו במיעוט מול דעת הקהל, כך לפי סקרים שהתפרסמו לאחרונה. לפי סקר של מכון ויטרבי רוב בציבור, כולל בקרב מצביעי הליכוד, מתנגד לפגיעה בתאגיד ותומך בשידור הציבורי. הצהרות קרעי נגד השידור הציבורי קוממו עליו חזית יוצאת דופן של כל ארגוני היוצרים בישראל. גם למדיניות הממשלתית בתחום המשפט אין תמיכה בציבור: לפי סקרים של חדשות 12 וכאן 11, רק בין 24% ל-28% תומכים בתוכנית לוין להחלשת מערכת המשפט.

כשעל הפרק עמד חיסול חטיבת התוכן של תאגיד השידור, ניתן היה למצוא בהתבטאויותיו של קרעי, כמו גם בשיחות שניהל עם גורמים מחוץ למשרד, אמירות מפוייסות יותר, לפיהן הוא רואה לנגד עיניו את טובת היוצרים בתחום. ההצהרות הפומביות העקביות שלו בדבר שלילה מוחלטת של כל מי שאינו רואה עין בעין עם המדיניות הקיצונית שהוא וחבריו מעוניינים לקדם, לא מעודדות אמון בהתבטאויות המפייסות, לפיהן הוא מבין את תפקידו כשר בממשלה האמורה לפעול למען כלל הציבור, ומציעות כי מדובר במחוות מן השפה ולחוץ. הציבור יצטרך לשפוט אז מי דובר אמת, מיסטר שלמה או ד"ר קרעי.