התביעות ההדדיות בין ח"כ מיקי זוהר לתנועה לאיכות השלטון הסתיימו בהסכם פשרה. התנועה חזרה בה מהקביעה כי ח"כ זוהר הוא "מאפיונר" ואילו ח"כ זוהר חזר בו מהקביעה כי יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא הוא "בזוי" ו"אובססיבי".

בדצמבר 2020 הגיש ח"כ זוהר תביעת דיבה בסך 840 אלף שקל נגד שלל גורמים ובהם התנועה לאיכות השלטון. היה זה לאחר שהתנועה פרסמה בפייסבוק כרזה שבמרכזה מתנוססת דמותו של ח"כ זוהר, עם הכיתוב "מאפיונר צריך להיחקר". בגין פרסום זה תבע זוהר מהתנועה, באמצעות עו"ד שחר אגמון, 140 אלף שקל.

לפני כשנה הגישה התנועה לאיכות השלטון כתב הגנה, וגם בו היא טוענת שהתביעה שהגיש ח"כ זוהר נגדה היא תביעת השתקה ובמקביל הגישה כתב תביעה שכנגד. לטענתה, ח"כ זוהר ביזה אותה בכמה הזדמנויות, בין היתר כשכינה בכנסת את יו"ר התנועה אליעד שרגא "איש בזוי" ו"אובססיבי". התנועה דרשה, באמצעות עורכי-הדין אריאל ברזילי ודן שבל, לפצותה ב-200 אלף שקלים.

הפוסטר בגינו תבע ח"כ מיקי זוהר את התנועה לאיכות השלטון (צילום מסך)

הפוסטר בגינו תבע ח"כ מיקי זוהר את התנועה לאיכות השלטון (צילום מסך)

לפני ימים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור המסיים את המחלוקות ביניהם.

"הצדדים מצהירים כי ברוח תקופה מורכבת ואינטנסיבית, בה רבו המאבקים בין הצדדים, נפרצו גבולות השיח, כגון כינויו של עו"ד אליעד שרגא, ראש התנועה לאיכות השלטון, ע"י חה"כ מיקי זוהר, כ"'בזוי' ו'אובססיבי', ומנגד כינוי חה"כ מיקי זוהר ע"י התנועה כ'מאפיונר'", נכתב בהסכם הגישור.

"הצדדים מצרים על כך שהשיח ביניהם גלש למחוזות אלה, ועל הפגיעה שחווה כל אחד מהצדדים, ומסכימים, כין אין מקום לאמירות כאלה ביניהם, וכי אין בביטויים אלה ממש".

בית-המשפט נתן תוקף של פסק-דין להסכמות ודחה את התביעות ההדדיות, ללא צו להוצאות.

27065-12-20