התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעת דיבה בסך 200 אלף שקלים נגד ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר, זאת בתגובה לתביעה שהגיש ח"כ זוהר נגדה. התנועה טוענת בין היתר כי ח"כ זוהר ביקש לפגוע בשמה הטוב בראיון שהעניק לגלי-צה"ל, הכפיש אותה בטוויטר ותקף את העומד בראשה, עו"ד אליעד שרגא, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

בכתב ההגנה שהגישה התנועה, היא טוענת שהכיתוב "מאפיונר צריך להיחקר" שפורסם בצמוד לתמונתו של ח"כ זוהר הוא אמיתי ונכון, וכי זוהר אכן מתנהל כמאפיונר.

בחודש דצמבר האחרון הגיש ח"כ זוהר תביעת דיבה בסך 840 אלף שקל נגד שלל גורמים ובהם התנועה לאיכות השלטון. היה זה לאחר שהתנועה פרסמה בפייסבוק כרזה שבמרכזה מתנוססת דמותו של ח"כ זוהר, עם הכיתוב "מאפיונר צריך להיחקר". בגין פרסום זה תבע זוהר מהתנועה, באמצעות עו"ד שחר אגמון, 140 אלף שקל.

התנועה הגישה בקשה לסילוק על הסף בטענה כי התביעה נגדה היא תביעת השתקה, אולם זו נדחתה ובהמשך נדחה גם ערעור על ההחלטה של בית-משפט השלום שלא לסלק על הסף את התביעה. בית-המשפט המחוזי קבע כי ראשית יש להגיש כתב הגנה ורק בהמשך תוכל להידון הבקשה לסילוק על הסף.

הפוסטר בגינו תבע ח"כ מיקי זוהר את התנועה לאיכות השלטון (צילום מסך)

הפוסטר בגינו תבע ח"כ מיקי זוהר את התנועה לאיכות השלטון (צילום מסך)

אתמול (24.3) הגישה התנועה לאיכות השלטון כתב הגנה, וגם בו היא טוענת שהתביעה שהגיש ח"כ זוהר נגדה היא תביעת השתקה. בנוסף טוענת התנועה, באמצעות עורכי-הדין אריאל ברזילי ודן שבל, כי הפרסום בגינו היא נתבעת מוגן שכן מדובר בפרסום שהיה אמת ופורסם בתום לב.

בתנועה טוענים כי ח"כ זוהר פועל באופן שמצדיק את ההגדרה "התנהגות מאפיונרית" ומזכירים בין היתר כי הצהיר בעצמו בראיון כי תפיסת העולם שלו ממוקדת בצבירה של "שלושת הכ"פים", כהגדרתו, "כוח, כבוד וכסף". באותה הזדמנות ציין כי הוא מתמקד בכ"ף של הכוח ומקווה שהיא תעניק לו את כ"ף הכבוד. "לא בכדי בחר התובע ערכים המזוהים עם העולם התחתון. כך עובדת השיטה במאפיה", טוענים בתנועה לאיכות השלטון. בתנועה מפרטים שורה של מקרים שבהם ח"כ זוהר התנהל, לטענתם, באופן מאפיונרי כלפי יריבים פוליטיים ואף כלפי חבריו לקואליציה.

בעל נגיעה פוליטית, אינו נקי

כאמור, במקביל לכתב ההגנה הגישו בתנועה כתב תביעה שכנגד. לטענת התנועה ח"כ זוהר השמיץ אותם בארבע הזדמנויות באופן העולה לכדי לשון הרע. בעיקר יוצאת התנועה נגד הניסיון של ח"כ זוהר למסגר אותה כתנועה פוליטית שמאלית. "מטרתם הנואלת של דברי מר זוהר היא לפגוע בלגיטימיות של התנועה לאיכות השלטון, ובכך להשתיק את הביקורת הציבורית שלה על מעללי השלטון, כל זאת תוך התעלמות מוחלטת מפעילותה רבת-השנים של התנועה כנגד ימין, שמאל ומרכז", טוענים בתנועה.

לפי התביעה שכנגד, בראיון שהעניק ח"כ זוהר בדצמבר 2019 לתוכניתה של יעל דן בגלי-צה"ל התייחס אל התנועה לאיכות השלטון ואמר "זו תנועה פוליטית שפועלת נגד נתניהו ונגד הימין".

בחודש אוקטובר האחרון, אחרי שח"כ זוהר איים בראיון רדיו שאם היועמ"ש אביחי מנדלבליט לא יבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחשפו עוד הקלטות שיפגעו בו, הגישה התנועה לאיכות השלטון תלונה כדי שתיפתח נגדו חקירה בחשד לסחיטה ואיומים (ח"כ זוהר זומן לחקירה אך פרקליט המדינה החליט לסגור את התיק). לאחר הגשת התלונה פרסם ח"כ זוהר בחשבון הטוויטר שלו ציוץ ובו כתב "הבנתי ש'התנועה לאיכות השלטון' שפועלת ב'אובייקטיביות' מובהקת הגישה נגדי תלונה על סחיטה ואיומים".

בחודש יוני 2020, בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, האשים ח"כ זוהר את מייסד ויו"ר התנועה עו"ד שרגא כי הוא "בעל נגיעה פוליטית, אינו נקי, מוטה בצורה הקיצונית ביותר, עשה לעצמו פרויקט אישי להיות נגד נתניהו (מבוקר עד ערב)" ועוד שלל אמירות שלדברי התנועה עולות לכדי לשון הרע.

בנוסף לכך מצטטים בתנועה שלל התבטאויות של ח"כ זוהר כלפי המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו. בין היתר כינה אותם ח"כ זוהר במהלך החודשים האחרונים "אנשים מאוד מסוכנים", "אלימים", ו"אנרכיסטים". לדברי התנועה, "האמירות האלה פוגעות בשמם הטוב של המפגינים" ו"בשל היותה של התנועה חלק דומיננטי המזוהה עם ההפגנות, וכן מתוקף חלקם המשמעותי של המפגינים מטעמה בקרב קהל המפגינים, נצמדו דבריו הפוגעניים של מר זוהר לתנועה ופגעו בשמה הטוב".

לפיכך דורשת התנועה פיצוי בסך 50 אלף שקל בגין כל אחד מארבעת הפרסומים שלעיל ובסך הכל 200 אלף שקלים.

27065-12-20

* * *

לקריאת כתב ההגנה

להורדת הקובץ (PDF, 17.37MB)

לקריאת כתב התביעה שכנגד

להורדת הקובץ (PDF, 7.86MB)