כשהסופרת וההיסטוריונית פרופ' פניה עוז-זלצברגר צייצה בטוויטר בחודש מאי האחרון "פוגרומיסטים יהודים הציתו הלילה את כל יפו באמצעות בקבוק תבערה, דירה שרופה, ושני ילדים פצועי כוויות. תבוא מארה על ראשם, על ראש מסיתיהם, ועל ראש משפחת הפשע איתמר בן גביר" היא לא קבעה שח"כ בן-גביר שלח יהודים לפגוע במשפחה ערבית ואף לא רמזה לכך. כך טוענת עוז-זלצברגר במענה לתביעה שהגיש נגדה חבר-הכנסת.

התביעה, בסך 144 אלף שקלים, הוגשה בחודש אוגוסט האחרון על ידי ח"כ בן-גביר ומפלגת עוצמה-יהודית, שטענו כי עוז-זלצברגר הציגה את בן-גביר "כראש משפחת פשע שגרם לשריפת ילדים ערבים ביפו". לטענת התובעים, אותם מייצג עו"ד חנמאל דורפמן, לאחר הפרסומים הם קיבלו "תגובות שמהן עולה שהנזק שגרמה הנתבעת בדבריה הוא נזק רב".

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד גלעד שר ממשרד גלעד שר, תלחמי ושות', טוענת עוז-זלצברגר כי את התביעה של עוצמה-יהודית יש למחוק על הסף בגין העדר יריבות. אשר לח"כ בן-גביר, עוז-זלצברגר טוענת כי בציוץ שלה היא הבחינה במפורש בין "מבצעי העוולה, מסיתיהם, ובנפרד מכך התובע עצמו". בעוד הנתבעת עומדת על כך שח"כ בן-גביר הוא אדם מסית, שמלבה את האש משני הצדדים, היא מתעקשת שלא האשימה אותו בשליחת פורעים.

"'שליחה' היא פעולה אקטיבית של יוזמה, ניהול וביצוע פעולה", מוסבר בכתב ההגנה, "'הסתה', לעומת זאת, נותרת יתומה בחלל האוויר, כאילו הגורם אשר  פגע פעל בחלל ריק. המסיתים, הנכנסים לחלל זה, מגלגלים עיניים לשמיים משל מעשי הזוועה נולדו יש מאין".

עוד טוענת עוז-זלצברגר כי ח"כ בן-גביר הוא אכן "ראש משפחת פשע" אך מדגישה כי הכוונה היא ל"מובן המטאפורי של הביטוי". כדי לאשש זאת צירפה לכתב ההגנה שלה דו"ח שהכין עבורה משרד חקירות חיים אברבנאל הסוקר את פעילותם לאורך השנים של ח"כ בן-גביר, מפלגת עוצמה-יהודית וארגון להב"ה ומגיע למסקנה כי "ארגון להב"ה עומד בתנאי הגדרת החוק כארגון פשיעה" וכי ניתן להסיק כי ח"כ בן-גביר פעיל בו.

43249-08-21