ערוץ 20 הגיש תביעת דיבה בסך כ-140 אלף שקלים נגד עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון בשל פרסום ציוץ היתולי שנחזה להיות מטעם הערוץ. לפי התביעה, לוינסון הציג את ערוץ 20 "כגוף שידור קיקיוני, הזוי, המצוי בשוליים הסהרוריים", ועל כן יש לחייבו בתשלום פיצוי.

ב-22.6 פרסם לוינסון בחשבון הטוויטר שלו צילום מסך שבו נראה לכאורה ציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של ערוץ 20, ובו נכתב: "בשעה 20:00 נעביר בשידור ישיר את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנמל התעופה בן גוריון, שם יישא דברים בעקבות התפרצות הזן ההודי".

לציוץ, שכביכול פורסם בחשבון של ערוץ 20, צורף תצלום של ראש הממשלה לשעבר נתניהו נושא את דגל ישראל וכן חתימתו של נתניהו, זאת למרות שבאותו הזמן נפתלי בנט כבר נכנס לתפקיד ראש הממשלה. "ממליץ לכולם לצפות. עזבו את ערוצי התעמולה", כתב לוינסון מעל צילום המסך.

"הפרסום שקרי", נכתב בתביעה שהוגשה מטעם חברת ערוץ יהודי ישראלי בע"מ. "פשוט לא היה ולא נבא. ערוץ 20 מעולם לא פרסם את 'הידיעה העיתונאית' שמר לוינסון הפיץ בטוויטר. פשוט בדיה מוחלטת".

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי-הדין צפריר נגבי, עוז כהן-קורן ומאי כספי-קורבין, הפרסום המזויף מאת לוינסון נועד ליצור מצג לפיו ערוץ 20 כופר בכך שנפתלי בנט מכהן כראש ממשלת ישראל ו"קורא במרומז לאזרחי ישראל לסרב להכיר בממשלה הנבחרת והשלטון החדש. למצער, הוא הציג את ערוץ 20 – גוף המשדר אקטואליה – באורח מבזה, משפיל ונלעג, משל הבשורה על חילופי השלטון חמקה מעיניו".

בתביעה נטען כי לוינסון הצליח להתל ברבים, כולל ברשות השנייה. נציב פניות הציבור בערוץ, דוד רגב, פנה לסמנכ"ל הכספים של ערוץ 20, שמואל טיקוצקי וכתב לו בעקבות הציוץ של לוינסון: "אודה לתגובת הערוץ. [...] יש לנו 10 פניות בנוגע לפרסומים שלכם על נאום נתניהו".

טרם הגשת התביעה פנו נציגי ערוץ 20 אל לוינסון ודרשו ממנו למחוק לאלתר את הפרסום, לפרסם הודעת הבהרה ולפצותם, אולם הוא לא השיב כלל למכתבם. מלבד פיצוי בסך 141,181 שקלים דורש ערוץ 20 מביהמ"ש להוציא צו שיחייב את לוינסון להסיר את הציוץ ולפרסם הודעת הבהרה.

"יש לייחס חומרה יתרה למעשיו של מר לוינסון שכן הוא פעול כעיתונאי בעיתון 'הארץ' וחזקה עליו שהוא מכיר מידיעה אישית את הכללים הנוגעים לפרקטיקה עיתונאית סבירה", נכתב בתביעה. "עיתונאים לא מזייפים תוכן".

16670-07-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.89MB)