יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר, הגיש היום (13.1) תביעת דיבה בסך 140 אלף שקל נגד עמותת חוזה חדש, המוכרת כמי שמארגנת את הפגנות "קריים מיניסטר" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכיו. לדברי זוהר, העמותה ביזתה אותו כשתיארה אותו כ"חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו".

תביעתו של זוהר באה שבועות ספורים לאחר שהגיש תביעת דיבה בסך 840 אלף שקל נגד הפעיל החברתי סדי בן-שטרית וגורמים נוספים בגין "מסע הכפשות בזוי, גס ומתלהם", כהגדרתו, שכלל פרסומים בדבר היותו "מאפיונר", "עבריין" ו"מושחת". בן-שטרית, יש לציין, הוא אחד הפעילים הבולטים בתנועת "קריים מיניסטר", שנתבעת כעת בנפרד על-ידי ח"כ זוהר. בסך הכל, אם כן, תובע ח"כ זוהר נכון להיום פיצוי בסך 980 אלף שקל בגין הוצאת דיבה מטעם מארגני המחאה נגד נתניהו ומשתתפיה.

במוקד התביעה הנוכחית עומדת תגובה שמסרה עמותת חוזה חדש לאתר "מעריב" ביום חמישי האחרון. בעקבות הסתערות המון אמריקאי מוסת על הקפיטול בוושינגטון צייץ יו"ר הקואליציה: "שאלה שמטרידה אותי: מה יותר חמור ופוגע בדמוקרטיה? הסתערות אלימה של אזרחים אמריקאים על בניין הקפיטול בוושינגטון, או הסתערות אלימה של אזרחים ישראלים על בית רה"מ בירושלים? אובייקטיביות היא תכונה חשובה, אני מציע לתקשורת וליריבים הפוליטיים שלנו לנסות ולאמץ אותה מדי פעם".

ב"מעריב" דיווח הכתב אריק בנדר על הציוץ של זוהר וצירף לו את תגובת "קריים מיניסטר", היא עמותת חוזה חדש: "מיקי זוהר הוא חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו שלא מפסיק להסית ולשקר. ההשוואה בין הימין האמריקאי האלים למפגינים שומרי חוק מופרעת אפילו בסטנדרטים המעוותים של טופז לוק. המפגינים מעולם לא ניסו לפרוץ למעון, אך נראה שהעיסוק האובססיבי של מכונת התעמולה של בלפור בהפגנות הולידו שיא חדש של הזייה ופייק ניוז. ביבי, לא יעזרו ההסתה והשקרים. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שתלך".

שלט "crime minister" בהפגנת העצמאים נגד ממשלת נתניהו, 117.20, כיכר רבין בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר)

שלט "crime minister" בהפגנת העצמאים נגד ממשלת נתניהו, 11.7.20, כיכר רבין בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר)

בתביעה שהגיש זוהר, באמצעות עו"ד שחר אגמון, הוא טוען כי "מדובר בפרסום אלים, בזוי, גס ומתלהם [...] מתוך מטרה נפסדת לפגוע באופן קשה וחמור ככל שניתן בשמו הטוב של התובע וזאת תוך הצגתו (המופרכת והכוזבת בעליל) כגורם עברייני ומושחת החבר בארגון פשע ואשר מסית ומשקר ללא הרף".

לפי התביעה, עמותת חוזה חדש "רשאית כמובן לחלוק על ההקבלה אותה ערך התובע בין ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון לבין זו שנעשתה על ביתו של ראש הממשלה. אולם, המרחק בין ויכוח לגיטימי בנוגע לקווי הדמיון והשוני בין שני האירועים הנ"ל לבין הכתרתו של התובע כחבר בארגון פשע אשר כל עיסוקו בהסתה ושקר, הינו מרחק רב. רב מאוד".

בהמשך כתב התביעה נטען כי "הצגתו השקרית של התובע על ידי הנתבעת כאדם מושחת, קרימינל, וחבר בארגון פשע עולים במובהק כדי לשון הרע כמובנו בחוק. פרסום זה פגעו בשמו הטוב של התובע, ביזו אותו, ומכתימים בצורה קשה ביותר את שמו ואת עתידו המקצועי, שעה שהם מטילים דופי וצל כבד על יושרו".

יודגש כי "מעריב" אינו נתבע על-ידי זוהר, אלא העמותה שמסרה את התגובה בלבד.

"אכן", מודה זוהר בכתב התביעה, "עמידותם של אנשי ציבור כלפי ביקורת צריכה להיות גבוהה יותר ממי שאינו איש ציבור כאשר מדובר בהבעת דעה והבעת ביקורת כלפיהם, אך אין כך כאשר מדובר בפרסום המתיימר להיות עובדתי ביחס אליהם אשר איננו נכון". בהקשר זה מפנה כתב התביעה את בית-המשפט לפסק הדין שניתן בתביעת ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה.

לפיכך תובע זוהר 140 אלף שקל מהתנועה. טרם הוגש כתב הגנה.

24312-01-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 3.02MB)