פרקליטות המדינה סגרה את תיק החקירה שבו נבדק חשד לפלילים בעסקה של קבוצת "ידיעות אחרונות" ועיריית טירת-כרמל. החקירה עסקה במיזם שיעורים מקוונים בשם yschool שמוחזק על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" והקומיקאי שלום אסייג. אחיו של שלום אסייג הוא מוריס אסייג, סגן ראש עיריית טירת-כרמל וממלא מקומו של ראש העירייה אריה טל. על-פי החשד שנבדק עם פתיחת החקירה, מוריס אסייג היה מעורב בעסקה בין yschool לעירייה אף שהיה עליו להימנע מכך משום שאחיו שלום הוא אחד מבעלי החברה.

מיזם yschool מבוסס על פורטל שיעורים מקוונים שהקימה קבוצת "ידיעות אחרונות" בשנת 2014 בניסיון להיכנס לשוק שיעורי העזר, שמגלגל על-פי הערכות כמיליארד שקל בשנה. בעלת השליטה במיזם, קבוצת "ידיעות אחרונות", מחזיקה בכ-60% ממניות yschool. שלום אסייג, השותף המרכזי של "ידיעות אחרונות", מחזיק כ-32% ממניות המיזם.

בשנים האחרונות חתמה החברה על חוזים עם שורה של רשויות מקומיות, שרכשו במרוכז מינויים ל-yschool עבור תלמידיהן. העסקאות הקטנות הסתכמו בעשרות אלפי שקלים, הגדולות הגיעו למיליונים. מבין העסקאות שנחשפו עד כה, העסקה הגדולה ביותר של yschool נחתמה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל בעת שעמד בראשו השר אריה דרעי. עד סוף 2019 הקצה המשרד למיזם תקציב בסך כ-8.2 מיליון שקל.

תחקיר של חדשות 10 העלה שבחלק מהעסקאות, נציגי yschool הציעו לרשויות המקומיות סיקור חיובי בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות" בתמורה לחתימה על עסקה. "הבטיחו לנו סיקור חיובי, אבל אני לא עטתי על זה", אמר בתחקיר ג'קי ונונו, ראש מינהל החינוך לשעבר בעיריית עפולה, שסירב לעסקה.

גורם שהוגדר בתחקיר כעובד לשעבר ב-yschool הוסיף: "אתה בא לפגישה של יישום הסכם, מה שאנחנו מדברים בישיבה, זה מתי עושים את הכתבות ואיך אנחנו מקדמים את הכתבות כמה שיותר מהר". בהסכם עם עיריית רמת-גן, שנחשף באתר "העין השביעית" והניב ל-yschool סכום גבוה יחסית של למעלה מ-2 מיליון שקל, צוין שאם העירייה תארגן כנס בנושא חינוך ותקשוב – באתר ynet "יירתמו לטובת הכנס" ויעניקו לו חשיפה תקשורתית.

החקירה סביב העסקה עם עיריית טירת-כרמל נפתחה ב-2019. ראש העירייה אריה טל וסגנו מוריס אסייג, נציגי הליכוד במועצת העירייה, נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד שהיו מעורבים בעסקה אף שהיה עליהם להימנע מכך. שלום אסייג נחקר גם הוא, והצהיר לאחר מכן כי הוא חף מפשע. לאחרונה הודיעה פרקליטות המדינה לשלושת החשודים כי הוחלט לסגור את תיק החקירה נגדם.

לפי דיווח שפרסם כתב חדשות 13 אלי לוי, התיק נסגר מחוסר אשמה. ואולם, בפרקליטות המדינה מסרבים לאשר את הטענה. "תיק החקירה נסגר לאחר בחינת יסודית בפרקליטות", נמסר מדוברות משרד המשפטים במענה לפניית "העין השביעית". "לא נוכל למסור, על-פי החוק, מה עילות הסגירה".