ארגון קונספירציות של תומכי טראמפ שתל פעילת סביבה מזויפת בכנס של הפוליטיקאית הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מדווחת התקשורת. הפעילה השתולה הציעה "אכילת תינוקות" כפתרון למשבר האקלים. רגע, מה? מי יקנה את זה?

חלק ממה שקרה עם האינטרנט, שהפך לפלטפורמה המרכזית שלנו לצריכת מידע, הוא שהוא נהיה שטוח וחסר היררכיות. כך קורה למשל שברגע מסוים ניתן אותו משקל לניקול ראידמן ולרובי ריבלין, או להרכבת ממשלה ולבולבול של מייקל לואיס. בקיצור, רובנו צורכים חדשות כמו ילדים על קראק. זה משונה ומעניין, וחלק ממה שזה חושף זה עד כמה אנחנו בסיסיים, רגשית וגם שכלית.

והנה חזרנו, עם השטחת הפלטפורמה, לתקופות שבהן עדיין יש מגיפות חצבת וקבוצות שמאמינות שהעולם שטוח. או לתרגיל מבוים של טראמפיסטים שממציאים פעילת אקלים מופרעת שמציעה לאכול תינוקות כפתרון לאפוקליפסה ומטרילה כנס פוליטי.

אנחנו עדיין מגיבים אל הדימויים הללו כאנשים שחיו לפני אלף שנה בקהילות שאם נכנסת לתוכן מבחוץ זה בסדר לרצוח אותך לפני שיצטרכו להתמודד עם הזרות שלך

העיקרון החדש: זה לא צריך להיות מגובה בראיות וזה לא צריך להיות אמיתי. זה רק צריך להיאמר מספיק פעמים, לקבל לייק, ועוד לייק. להיות משותף, ושוב משותף. להיות ויראלי. כי צרכני הניוז ממילא מקבלים את המנה שלהם דרך הפילטרים של הרשת החברתית, ובעולם החדשות המסונתז שלהם יש רק את המידע שהם רוצים להאמין בו, ללא הטרחנות החמוצה של בדיקת עובדות או פולו-אפים.

במקום לחצים ומניפולציות מורכבות על אליטות התקשורת, שיכולים להיגמר בבית-סוהר, מטה טראמפ יודע שכל מה שצריך הוא לשתול את הרעיון בווידיאו ויראלי, ובעוד חצי שנה, כשתשאל עקרת בית מטקסס, היא תגיד לך שאוקסיו-קורטז רוצה לאכול לה את התינוקות.

מה שמעניין אותי במיוחד בסיפור הזה הוא הבחירה באכילת תינוקות. הדימוי הקיצוני הזה מהדהד חרדות קמאיות ממש, קניבלים בג'ונגל, קורבנות אדם בעולם העתיק, עלילות אנטישמיות מהמאה ה-12, סיפורי עם עתיקים שאת שרידיהם אפשר למצוא אצל האחים גרים. אנחנו עדיין מגיבים אל הדימויים הללו כאנשים שחיו לפני אלף שנה בקהילות כפריות, בורות ודתיות, קהילות שאם נכנסת לתוכן מבחוץ זה בסדר לרצוח אותך לפני שיצטרכו להתמודד עם הזרות שלך ועם מה שהיא עשויה להביא איתה.

זה מאוד מרשים אותי. כל הכבוד אינטרנט. הצלחת לדרדר את האנושות לימי הביניים באמצעות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.