בעמודי החדשות של "ידיעות אחרונות", אורן רוזנשטיין מבשר לקוראים על "פרויקט חדש של בז"ן, 'ידיעות אחרונות' ו-ynet" בשם "מחזקים את הצפון". הפרויקט הושק כבר לפני כמה שבועות, אך לא עורר הדים רבים – וכעת המערכת מתגייסת כדי לתת לו עוד פוש. חברת ייצור הדלק של עידן עופר משלמת לקבוצת התקשורת של משפחת מוזס כדי לקדם תכלית שאפתנית: לגרום לקוראים לעבור להתגורר בצפון, האזור שבו פועלת תשלובת המפעלים של בז"ן, שאחראים לזיהום חמור ולתחלואה ומוות המוניים.

רוזנשטיין עושה זאת תוך השחרת חבל ארץ אחר: "המצב במרכז רק עומד להחמיר", הוא מתריע, "בעוד כמה עשורים ייגמר המקום. מחירי הדיור, שהינם די נוראים גם ככה, יהיו בכלל מחוץ להישג ידם של כולנו (העילגות במקור; א"ב). הנסיעה לעבודה, שגם ככה לוקחת יותר משעה ברוב המקרים, תהפוך לסיוט של שעתיים-שלוש. מדרכות צפופות, ערפיח, לא מספיק בתי-ספר וגנים להכיל את כולם – זו תהיה המציאות של מיליונים שיידחסו באזור".

בהמשך הידיעה הפרסומית רוזנשטיין מוסר לקוראים שאלו מהם שיבחרו לעבור לצפון יוכלו לפנות לעיתון, והעיתון יתגייס לסיקור המעבר. ידיעות פרסומיות מהשבועות האחרונים כוללות המלצות על מסעדות, "הזדמנויות תעסוקה" ותשבחות כלליות על רמת החינוך והתרבות בחיפה והצפון. ומה עם איכות החיים? לקמפיין התוכן השיווקי מתלווה קמפיין מודעות ותשדירים שגורס כי בז"ן אינה מזהמת את האוויר כפי שנטען כנגדה (כפי שמסבירים חסידה ושקנאי מונפשים שעוצרים לנוח על פסגת אחת הלבניות המפורסמות של מתחם בתי-הזיקוק).

מדוע חברת בז"ן מוצאת לנכון לשלם לכלי תקשורת כדי "לחזק את הצפון"? לפי המנכ"ל ישר בן-מרדכי, שמצוטט בידיעה, הם עושים את זה "מתוך אהבה והבנה של חשיבות הצפון למדינת ישראל". אבל אפשר להניח שכדי לשפוך כספים אל תוך מכונת הנקניקיות של משפחת מוזס צריך סיבה קצת יותר קונקרטית מאהבה.

הנה ניחוש: במשך שנים ארוכות, ראש עיריית חיפה היה אחד מבעלי בריתם של המפעלים המזהמים (לקראת סוף הקדנציה האחרונה שלו שינה כיוון). בשנה שעברה ראש העיר הזה, יונה יהב, פינה את מקומו לעינת קליש-רותם, שמנסה לקדם תוכנית לפינוי המפעלים מהמפרץ והפיכת אסם הפיח של ישראל לאזור של מגורים ופארקים. בז"ן, מצדה, מעוניינת דווקא להתרחב. כדי להצליח בכך, או לפחות לא להפסיד במערכה, החברה המזהמת מעוניינת להציג את עצמה כפטרון של הצפון. במערכת "ידיעות אחרונות", העיתון שתמורת סכום ראוי יהיה מוכן גם להריץ סוס לראשות העירייה, שמחים גם הפעם לסייע.