אצל נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ עסקים כרגיל. הוא שוב כובש את הכותרות בשל התנהלות מפוקפקת, ספק פלילית: אחד מעורכי-דינו סיפר למשטרה כיצד שילם במהלך מערכת הבחירות דמי שתיקה לשתי כוכבות פורנו שטראמפ קיים עמן יחסי מין. גם בעיתונות החרדית עסקים כרגיל: הפרשה תופסת כותרות ראשיות – אבל הקוראים צריכים לנחש את חלק ניכר מהפרטים.

"המודיע", "בטאון אגודת-ישראל העולמית – ירושלים", דיווח אתמול על הפרשה בידיעה קטנה בעמוד ד': "עורך-דינו לשעבר ניגש להסדר טיעון", סיפר "סופר המודיע", ולא יסף. היום התמודדו בעיתון עם הקושי לדווח על חלקים מהמציאות באופן ישיר יותר, ופשוט התעלמו מהפרשה לחלוטין: הגם שהכותרת הראשית הוקדשה לנשיא האמריקאי (בקשר לאמירתו בעניין המשא-ומתן עם הפלסטינים).

ב"יתד נאמן" דיווחו על הפרשה רק היום: עורך-הדין של טראמפ שהפך עד מדינה, מייקל כהן, "היה מעורב בתשלום דמי שתיקה שלא דרך הקמפיין לדמויות שברשותן מידע מביך על הנשיא", נכתב שם.

ב"המבשר", "העיתון של היהדות הנאמנה", דיווח אתמול יעקב א' לוסטיגמן בשער על גיוסו של כהן כעד מדינה, אך לא ידע לספר על מה בדיוק העיד. הנוכחות הנקבית היחידה בדיווח היא בביטוי "ציד מכשפות", שכתב "המבשר" טוען שרשויות החוק מנהלות נגד טראמפ.

הידיעה בשער "המבשר", אתמול. גם בהמשכה, בעמוד ד', לא הובאו הפרטים (לחצו להגדלה)

הידיעה בשער "המבשר", אתמול. גם בהמשכה, בעמוד ד', לא הובאו הפרטים (לחצו להגדלה)

גם היום מדווח לוסטיגמן על הפרשה בשער העיתון. גם היום הוא מסביר כי מדובר בציד מכשפות, וגם היום הוא מדברר בחריצות את גרסת הנשיא – ומצטט בין היתר את דבריו של רודי ג'וליאני, שלפיהם "אין כל פסול במעשיו של טראמפ". וכן, גם היום נעדר מהדיווח כל מידע על מהותם של אותם מעשים.

ב"הפלס", "בטאון עולם התורה", אמנם שמעו על הפרשה רק היום, אך סבורים כי מדובר ב"התפתחות דרמטית". על כן מעניקים לה כותרת בשער: "פרקליט טראמפ מעיד: הסתרתי מידע מהציבור בהנחייתו לפני הבחירות". הכתב, פ' קורן, מקבל עמוד שלם כדי לגולל את פרטי הדרמה שעיקרה אותו "מידע שלילי על טראמפ" שעו"ד כהן הונחה להסתיר – אך כושל מלהסגיר את טיבו של אותו מידע.

הכוכבניות מכונות "גורמים שיכלו לחשוף בפני הציבור מידע שלילי על טראמפ". הידיעה של "הפלס", היום (לחצו להגדלה)

הכוכבניות מכונות "גורמים שיכלו לחשוף בפני הציבור מידע שלילי על טראמפ". הידיעה של "הפלס", היום (לחצו להגדלה)