מגזין הצרכנות של חברת החדשות, "התוכנית הכלכלית", ממשיך להתעלם מהנזק הבריאותי של קוקה-קולה, גם כשהדבר מתבקש. והפעם: בפינה המוקדשת לשתייה ממותקת. חברת החדשות ממומנת על-ידי ערוצי קשת ורשת, ובקרוב צפויה לעבור לבעלותה של קשת בלבד. בעלי השליטה בקשת, דודי ודרורית ורטהיים, הם גם בעלי השליטה בחברה המרכזית למשקאות, יצרנית ומשווקת קוקה-קולה בישראל, השולטת שליטה כמעט מוחלטת בשוק המשקאות בארץ.

בחודש שעבר דיווחנו כיצד בפינה "תפריט משפחתי", שבודקת את תכולת המקררים של משפחות שונות כדי לאתר מזון מזיק, מעדיפים לא להתייחס לנזק הבריאותי שנגרם כתוצאה משתיית קוקה-קולה, גם כשבקבוקי המשקה נמצאים במקררי המשפחות. התזונאית אביה בן-אליאב והכתב לירן שבתאי מזהירים מפני החומרים המזיקים שקיימים בנקניקים, מעדני חלב ובשר מעובד, וממליצים למשפחות על חלופות בריאות יותר, אך לא מזכירים לצופים את החומרים המזיקים שבקוקה-קולה ולא ממליצים על מעבר לשתיית משקאות בריאים יותר, כמו מים.

לאחר הפרסום ב"עין השביעית" שודרה ב"תוכנית הכלכלית" פינה נוספת בהגשת שבתאי ובן-אליאב, שהוקדשה לכמויות הסוכר הגבוהות שניתן למצוא במשקאות שונים. בתוכנית, ששודרה ב-6 באוגוסט תחת הכותרת "איפה יש המון סוכר?", בחנו המגישים משקאות שונים תוך ציון כמות הסוכר שיש בכל אחד מהם. "יש לנו בעצם הרבה סוכר שמתחבא לנו במשקאות, וגם הרבה קלוריות, ואנחנו בעצם מתייחסים אליהם כמשקה ולא כארוחה", אמרה בן-אליאב בפתח הפינה. בסיום הוסיפה בן-אליאב: "הבעיה עם שתייה מתוקה, לירן, זה שבאמת היא מכילה כמויות עצומות של סוכר, ואנשים מתמכרים לסוכר".

למרות מה שניתן היה לצפות, בתוכנית לא הוצגו כלל המשקאות המוכרים של החברה המרכזית למשקאות – ובהם קוקה-קולה, ספרייט ופאנטה – למרות שמדובר בדוגמאות המובהקות והנפוצות ביותר בישראל למשקאות עתירי סוכר. תחת זאת דיברו בן-אליאב ושבתאי על כמויות הסוכר שיש במשקאות קפה שונים, בחלב שאותו מוסיפים לקפה, וכן במיצי פירות ושייקים טבעיים.

דובר חברת החדשות אלון שני מסר בתגובה: "במסגרת 'מבחן המשקאות' ששידרנו ב'תוכנית הכלכלית' דובר על משקאות שנקנים בבתי-קפה ובדוכנים שונים מבלי שהצרכנים יודעים כמה קלוריות/סוכרים יש בהם – בדקנו משקאות שלא מצוין על גבי אריזתם את המרכיבים התזונתיים, זאת בניגוד למשקאות המיוצרים כשעל אריזתם מצוינים הערכים הקלוריים כנדרש על-פי חוק".