בפינת הייעוץ התזונתי של חברת החדשות (לשעבר חדשות ערוץ 2), שנמצאת בשליטה חלקית של יצרנית קוקה-קולה בישראל, לא מביאים למסך ביקורת תזונתית על המשקה הפופולרי והמזיק, כך נחשף ב"עין השביעית". בפינה "תפריט משפחתי" ב"תוכנית הכלכלית" של קשת עוברת התזונאית אביה בן-אליאב על תכולתו של מקרר משפחתי אקראי ומעניקה עצות תזונתיות. בקבוק הקוקה-קולה, מהמצרכים הכי נפוצים והכי מזיקים במקרר הביתי, מצליח לחמוק מאבחנה נוקבת. ואם כזו נאמרה – משפת הגוף של בן-אליאב היה נראה שיש לה בהחלט מה לומר – היא לא הגיעה למסכי הצופים.

פרק אחר של התוכנית מוקדש למשקאות ממותקים – שוב, מבלי להזכיר את המשקה הממותק הנפוץ בישראל, או משקאות ממותקים – ומזיקים – נפוצים אחרים של "החברה המרכזית למשקאות", בעלת השליטה בחברת הטלוויזיה קשת, ובאמצעותה גם בחברת החדשות. במקום זאת בחרו בתוכנית להתמקד בקפה ובמיצי פירות. בחברת החדשות מכחישים התערבות זרה בתכנים. מדובר, לדבריהם, ב"גיבוב של שטויות".

החברה המרכזית למשקאות היא מונופול רב-עוצמה ואף דורסני, כפי שמעיד קנס העתק שהטיל עליה בית-הדין להגבלים בשנה שעברה. אם באמצעות השליטה שלה בכלי תקשורת היא מצנזרת ביקורת ומשתיקה את השיח, יש להביא זאת לידיעת הציבור כך שיתאים את מידת האמון שהוא מעניק לחברת החדשות. אבל הבעיה בטיפול הטלוויזיוני של קשת בסביבת המזון הביתית שורשית הרבה יותר.

החלפת הסלמי בפסטרמה או מילקי ביוגורט ממותק, כפי שממליצה התזונאית של חברת החדשות, היא החלפה של מזון מעובד ומזיק אחד במזון מעובד ומזיק אחר. אם בחברת החדשות מתיימרים להעביר מסר על בריאות ותזונה נכונה, ולא רק לתת עיסוי קוסמטי לבלוטות הפוליטיקלי קורקט, הדמות המקצועית שבחרו היתה צריכה להסביר באופן ברור מה במקרר הוא מזון מזיק ומה מזון בריא. לתת מקום לחשיבות של בישול ביתי, למזון טרי ולא מעובד ולומר בקול רם: "כזה!" – הכרוב הממולא שנמצא במקרר שנדגם בתוכנית, ולא שניצל של מאמא-עוף.

את המסרים הברורים הללו החליפו מסרים שונים בתכלית, כאלו שאינם מאתגרים או מציעים חלופה למציאות תזונתית של "משהו מהיר", קבלה מחויכת של "אין כוח אז מזמינים פיצה" ו"תוקעים מאמא עוף בטוסטר", כפי שנאמר בתוכנית. הממתקים, החטיפים והמשקאות הממותקים קיבלו חיבוק, או לפחות קריצה מחויכת.

מהבחינה הזו, ההתעלמות מהבקבוק שבאמצע החדר חמורה כפליים. היא לא רק מעידה על אפשרות של השפעה על התכנים החדשותיים, אלא מצביעה על הפגם המהותי שבאותם תכנים. נקודת עיוורון במרכז שדה הראייה. כי אם יש מוצר מזון שתוכנית תזונה שמטפלת במקרר הביתי היתה צריכה לזעוק לגביו ולשלול את הלגיטמציה שלו – זהו בקבוק הקולה.

שתייה מתוקה היא אחד המנועים המרכזיים של השמנה וסוכרת, ומהדברים הראשונים שיש לחתוך מהתזונה כדי להפחית סיכון להשמנה ותחלואה. לשתייה ממותקת אין ערך תזונתי כלשהו – מדובר בנזק נקי שהתחליף היחיד שלו צריך להיות מים או מים מוגזים. במקום כל זה, ב"תפריט משפחתי" הקולה זוכה דווקא למחמאה: "אי-אפשר לאכול פיצה בלי קולה", אומרת בעלת המקרר, וכתב חברת החדשות מאשר: "אני מסכים איתה".