התוכנית ה-65 במספר של "קול העין", הפעם בהנחיית אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם עו"ד שרי בשי, מנהלת תחום ישראל-פלסטין בארגון Human Rights Watch, שפרסם לאחרונה דו"ח על צעדי דיכוי נגד עיתונאים ואקטיביסטים בגדה המערבית וברצועת עזה.

בשי מציינת לטובה את שיתוף הפעולה שלו זכה הארגון בגדה המערבית וברצועת עזה, אך טוענת כי שני השלטונות ממשיכים להפר את זכויות העיתונאים ולצמצם את חופש הביטוי, בעיקר של אלו המזוהים עם הצד היריב בחברה הפלסטינית. "אין שום הצדקה להעמיד לדין, לעצור ועל אחת כמה וכמה לענות אדם שהוציא משהו [לאור], גם אם הוא לא נכון", קובעת בשי. "גם לעיתונאי שאולי אינו אובייקטיבי לא מגיע להיעצר".

עו"ד ארנה לין, סגנית נשיאת מועצת העיתונות, מתראיינת לתוכנית על רקע ההחלטה של בית-המשפט המחוזי לאלץ את חדשות 2 להעביר למשטרה חומרי גלם מראיון שערכו עם עבריינית. מועצת העיתונות הצטרפה להליך במעמד של "ידיד בית-המשפט" ובימים אלה היא שוקלת האם להצטרף גם לערעור שבחדשות ערוץ 2 מתכננים להגיש לבית-המשפט העליון.

גיא פלג מראיין את עינת הראל בחדשות ערוץ 2 (צילום מסך)

גיא פלג מראיין את עינת הראל בחדשות ערוץ 2. מאוחר יותר תדרוש המשטרה את חומרי הגלם של הריאיון (צילום מסך)

"נדמה לי שאי-אפשר באמת לפסוק שברגע שאדם הוא מרואיין אז הוא כבר לא מקור עיתונאי", אומרת עו"ד לין, ומסבירה כי יכולים להיות מקרים שבהם מרואיינים משמשים במקביל כמקורות עיתונאיים ועל כן זכאים להגנות החיסיון. "מועצת העיתונות חושבת שברגע שיש מגע עם עיתונאי, שאינו מגע אקראי, ונמסר מידע – אז צריך להחיל את החיסיון".

בהמשך התוכנית מתראיין דדי מרקוביץ', נציב קבילות הציבור של רשות השידור (בפירוק), על הדו"ח שהוציא, האחרון של הרשות במתכונתה הנוכחית. מרקוביץ' מספר כיצד שגרת עבודתו שלו ועבודתם של עמיתיו לרשות נפגעה בשנתיים האחרונות, מאז החל המהלך של סגירתה. "האווירה קשה", אומר מרקוביץ'. "אנשים מרגישים שהחוק הזה גרם להם להיות מפוטרים שלא בצדק, בלי שימוע אמיתי".

לסיום מסביר עו"ד זיו מאור, מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, מדוע שיגר מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ובו טען כי יש לו הסמכות להתערב בתוכניות גלי-צה"ל, וכי עליו לעשות זאת כדי לתקן את העיוותים שבתחנה. עו"ד מאור טוען כי באופן עקרוני אין כלל מקום לשידור ציבורי, כזה שאינו נסמך על פרסום, שכן שידור שאינו צריך להציג שורת רווח לא יצליח לייצג נאמנה את רחשי הציבור.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.