שוק תקשורת הספורט נמצא כעת במערבולת יוצאת דופן, אך עיתונאי אחד המכסה את התחום בכלי תקשורת מרכזי מצהיר כי יימנע מלסקר כעת את אחד השחקנים המרכזיים בו. העיתונאי, רז שכניק, מכסה את את תחום המדיה ב"ידיעות אחרונות", העיתון השני בתפוצתו בישראל.

שכניק אמור להשתתף בתוכנית המשודרת בתחנת הרדיו 103FM, שבשליטת אלי עזור. עזור הוא גם הבעלים של צ'רלטון, המפעילה מספר ערוצי ספורט בתשלום בישראל ומתמודדת על קניית זכויות שידור מול קבוצת RGE, המפעילה גם היא מספר ערוצי ספורט תחת המותג "ערוץ הספורט"; ומול ערוץ one, הנמצא בשליטת קבוצת "ידיעות אחרונות". שלושת החברות נתונות במאבק בינן לבין עצמן ומול הרגולטור, שיקבע את פניהם של שידורי הספורט בשנים הבאות.

המאבק בין הגופים הגיע לאחרונה לנקודת שיא, עת חברת צ'רלטון הגישה תביעת עתק על סך 8 מיליון שקל נגד one, בטענה שאתר one מוציא את דיבתה של חברת צ'רלטון בהקשר לאישור שניתן לה להפעיל שני ערוצי תשלום נוספים.

עזור בוודאי ישמח לשקט הצפוי בגזרת שכניק, שכן עיתונאי "ידיעות אחרונות" היה חתום בשבועות האחרונים על מספר פרסומים ביקורתיים ביותר כלפי חברת צ'רלטון, שכאמור אף היא בשליטת עזור. כך בתחילת החודש שעבר התפרסמה ידיעה בולטת בחתימת שכניק במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות", לפיה "נגמרו ימי החינם בשידורי הספורט בישראל". הידיעה עסקה בזכויות השידור של הליגות הבכירות במדינה.

אלי עזור (צילום: מרים אלסטר)

אלי עזור (צילום: מרים אלסטר)

את הידיעה ליווה שכניק במאמר פרשנות שבו קרא להתערבות רגולטורית כדי להביא את ליגות הספורט הבכירות בישראל לשידור בערוצים שאינם בתשלום (החלטה שצ'רלטון תהיה נפגעת עיקרית שלה). "ברגע שהקרב על הזכויות בישראל מוציא מהמשחק חלק גדול מהציבור, זה המקום שבו הרגולטור צריך להתערב לטובת הצופים", כתב שכניק, "הכדור צריך לעבור עכשיו למגרש של משרד התקשורת או לזה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, שיכולה גם היא לקחת את הקרב הצרכני הבא על גבה".

כבר למחרת דיווח שכניק כי בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות", החלה השרה רגב לפעול. בידיעה נכתב כי "רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה יוסי שרעבי להוביל צוות שיגבש תוכנית להסדרת זכויות השידור של ענפי הספורט הפופולריים בישראל - כדורגל וכדורסל". עוד יום חלף ושכניק פרסם עוד ידיעה ביקורתית כלפי צ'רלטון, לפיה בכוונת החברה "להעלות בעשרות אחוזים את דמי המינוי לחבילת ערוצי הספורט". בנוסף ציטט שכניק באותה הידיעה בעל מסעדה בתל-אביב שהתלונן על המחיר שגובה צ'רלטון עבור שידורי היורו. "זה עושק", צוטט בעל המסעדה, "אם אני משלם מינוי לצ'רלטון כל השנה, אני אמור ליהנות מאותם סכומים גם כשיש שידורים יוקרתיים יותר".

שכניק: "כל עוד אתארח ב-103, אני חושב שמן הראוי שלא אסקר את עסקיו של אלי עזור ואת הרדיו האזורי בכלל"

את החודש החולף סיים שכניק בידיעה נרחבת שגם היא עסקה בשוק שידורי הספורט בטלוויזיה. לפי הדיווח, משרד האוצר הכניס סעיף לחוק ההסדרים שלפיו מערך "עידן פלוס" יעבור למפעיל פרטי שיוכל להציע חבילות ערוצים נוספות, לרבות ערוצי ספורט. בידיעה צוטט מקור במשרד האוצר שאמר: "מצאנו שהחסם העיקרי בתחרות בשוק הטלוויזיה מורכב משידורי הספורט".

אולם כאמור, נראה כי בעתיד הקרוב, בשיא המאבק על עיצוב פניה של תקשורת הספורט, צפויה הפסקה בפרסומים מן הסוג הזה ב"ידיעות אחרונות". מוקדם יותר השבוע פורסם במדור הברנז'ה של אתר "וואלה" כי במקביל לעבודתו ב"ידיעות אחרונות" שכניק צפוי להתארח בתחנת 103FM לסדרת תוכניות שבמסגרתה יראיין מוזיקאים ישראלים.

מצב שכזה, שבו עיתונאי משדר בתחנת רדיו השייכת לבעל שליטה בקבוצת תקשורת גדולה אותה הוא אמור לסקר, מביא אותו באופן טבעי לניגוד עניינים אפשרי. נראה כי כך חושב גם שכניק, שמסר בתשובה לפניית "העין השביעית": "כל עוד אתארח ב-103, אני חושב שמן הראוי שלא אסקר את עסקיו של אלי עזור ואת הרדיו האזורי בכלל".