"למרואיין אין כל חובת זהירות מושגית וחובת זהירות כלל כלפי עיתונאי, ולעיתונאי אין ולא יכולה להיות כל עילת תביעה כלפי מרואיין", כך טוענת גילה צימרמן, הבדרנית שהתראיינה לעיתונאי "ידיעות אחרונות" צחי כהן, בכתב הגנה שהגישה בשבוע שעבר לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו.

לפני חודשים אחדים תבע כהן את צימרמן משום שהציגה את עצמה בשם "פאטמה" וטענה שהיא הסטנדאפיסטית הבדואית הראשונה. יחד עימה תבע כהן את שותפה לראיון, מושיק טימור. באמצעות עורכי-הדין אורון שורץ, יוגב נרקיס ואריאל שניאור, טען כהן כי השניים הונו אותו, הביאו לפיטוריו וגרמו לו נזק כספי ניכר. עקב כך הוא דורש מהם פיצוי בסך מיליון שקל.

צימרמן מכחישה כי הונתה את כהן או התחזתה, ומעבירה את מלוא האחריות לפיטוריו של כהן מהעיתון אל העיתונאי עצמו. לטענת צימרמן, כפי שהוגשה לבית-המשפט על-ידי בא-כוחה עו"ד מנחם דר, אין כל קשר בינה לבין פיטוריו של כהן.

"התובע לא פוטר בגלל דברים שאמרה או לא אמרה הנתבעת, אלא עקב עבודתו הרשלנית ועבודתם הרשלנית של עורכיו, העיתון, המו"ל", נכתב בכתב הגנתה. "[...] לא מידע שהתובע קיבל או לא קיבל הביא לפרסום הכתבה במתכונת הנוכחית, אלא העובדה שגם התובע וגם עורכיו לא בדקו דבר, לא עשו דבר, לא ביררו דבר, לא מילאו את תפקידם, לא עבדו, לא תיפקדו כעיתונאים, לא תיפקדו כעורכים, לא אספו מידע, לא פתחו אתרי אינטרנט, התרשלו, היא אשר הביאה לפרסום הכתבה".

בדומה לטענת הנתבע הנוסף, מושיק טימור, גם צימרמן טוענת כי כהן "התעלם באופן מוחלט" משלל מידע על כך ש"פאטמה" היא דמות בדיונית ולא סטנדאפיסטית בדואית, ועל כן "אין לו אלא להלין על עצמו".

כתב ההגנה רווי בביטויים המזלזלים ביכולות העיתונאיות של כהן ועורכיו. "עורכי עיתון בית-ספר וכתביו היו מבצעים עבודה מקצועית ומאתרים את כל החומרים והאתרים והמידע באינטרנט ולא כורים לעצמם, במו ידיהם ובמו מחדליהם, את הבור", נטען. "כל עיתונאי מתחיל, כל תחקירן מתחיל, כל עורך מתחיל מחפש מידע, בודק מידע, מאתר מידע באינטרנט. העובדה שהתובע ועורכיו שכחו לחלוטין מקיומו של המחשב, שכחו לחלוטין מקיומו של האינטרנט, שכחו לחלוטין איך וכיצד עובדים בעיתונות איננה כלל וכלל אשמתה של הנתבעת".

לפי טענה אחרת שמעלה צימרמן, ב"ידיעות אחרונות" ידעו כי דמותה של "פאטמה" היא פיקטיבית כבר ביום חמישי, טרם הוצאו גליונות יום שישי עם המוסף "7 ימים" למכירה, ובכל זאת נמנעו מלפרסם הבהרה או תיקון בקונטרס החדשות של הגיליון.

26085-05-14