נאמני חברת מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, שהוציאה לאור את עיתון "מעריב" עד לפני כשנתיים, אז יצאה להקפאת הליכים תחת שליטתו של נוחי דנקנר, ישלמו פיצוי בסך 165 אלף שקל לאירן ישראלי, אלמנתו של הצלם רחמים ישראלי. כך הוסכם באחרונה בין בא-כוחה של ישראל לבא-כוחם של הנאמנים.

לפני כארבע שנים חויב "מעריב" לשלם למעלה מ-150 אלף שקל לישראלי בגין הפרת זכויות היוצרים של תצלומיו של בן-זוגה. גם כלי תקשורת אחרים נאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים בגין מעשים דומים. בספטמבר 2012, ימים אחדים לפני שחברת מעריב הוצאת מודיעין הגיעה להקפאת הליכים, הגישה ישראלי תביעה נוספת נגד העיתון בטענה להפרות נוספת של זכויות היוצרים של תצלומיו של בן-זוגה. ישראלי דרשה פיצוי בסך 220 אלף שקל.

בעקבות הקפאת ההליכים הגישה ישראלי תביעת חוב לנאמנים, אך אלה הציעו לה פיצוי בסך 30 אלף שקל בלבד. ישראלי סירבה, אולם מומחה מטעם הנאמנים הכריע כי אין מקום לפצותה בסכום גבוה יותר. על כן הגישה ישראלי לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, באמצעות עו"ד שי רובינשטיין, ערעור על החלטת הנאמנים.

בשבוע שעבר הודיעו לבית-המשפט עו"ד רובינשטיין ובא-כוחם של הנאמנים, עו"ד עמית לדרמן, כי הגיעו להסכמה שלפיה ישראלי תקבל פיצוי בסך 165 אלף שקל, במעמד של נושה רגילה, וביקשו לתת להסכמה תוקף של פסק דין.

40721-09-12
43075-04-14