חברת הוט וערוץ הבידור הישראלי יפצו את אירן ישראלי, אלמנתו של הצלם רחמים ישראלי, בעשרות אלפי שקלים, כך הוסכם השבוע במסגרת הסכם גישור שערכה המגשרת עו"ד דורית כרמלי.

לפני שנתיים פוצתה ישראלי ב-270 אלף שקל על-ידי "ידיעות אחרונות" ובלמעלה מ-150 אלף שקל על-ידי "מעריב" בגין הפרת זכויות היוצרים של בעלה. בשנה שעברה חויבה קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לפצותה בלמעלה מ-30 אלף שקל בגין הפרת זכויות היוצרים של בעלה. כעת, כאמור, הגיע תורן של חברת הוט – מערכות תקשורת בע"מ וחברת ס.ח. ערוץ הבידור הישראלי (2004) בע"מ.

בשנה שעברה הגישה ישראלי באמצעות עו"ד שי רובינשטיין תביעה בסך 200 אלף שקל נגד שתי החברות הללו בגין הפרת זכויות היוצרים של בעלה. על-פי כתב התביעה, ערוץ הבידור של הוט הפר את זכויות בעלה כמה פעמים. בשנת 2009 שידר הערוץ תוכנית בשם "דוקוסלב", שסקרה את חייה של פנינה רוזנבלום. בתוכנית נעשה שימוש כפול בתמונה שצילם רחמים ישראלי ושהזכויות עליה שייכות לו, ולאחר מותו לאלמנתו. קרדיט לצלם לא ניתן, ובאחת הפעמים התמונה הופיעה באופן חלקי. עוד טענה ישראלי כי בתוכנית אחרת, בשם "הרצל פינת רפאלי", נעשה שימוש בשני דיוקנים של רינה מור שצילם בעלה המנוח. בתוכנית "כבוד למגזר" נעשה שימוש בתצלום של רפעת טורק, שאף הוא צולם על-ידי בעלה.

הנתבעים טענו באמצעות באי-כוחם ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות' כי יש לדחות על הסף את התביעה נגד חברת הוט, שכן היא אינה אחראית לשידורי ערוץ הבידור, אלא רק מספקת לו פלטפורמה. מעבר לכך נטען כי ניתן קרדיט לתצלומי ישראלי בתוכנית על רוזנבלום. כן נטען כי השימוש בתצלומים היה הוגן ואגבי, ובמקרים אחרים כי לא ניתן להוכיח שהתצלום שנעשה בו שימוש צולם על-ידי ישראלי.

בסופו של דבר, כאמור, הגיעו הצדדים להסכם גישור שלפיו לצורך סילוק סופי ומוחלט של כל טענות התובעת, ובלי להודות בטענה כלשהי, ישולמו לישראלי 20 אלף שקל כעת ו-20 אלף שקל נוספים בתוך 30 יום, ונוסף לכך יועברו לבא-כוחה 5,000 שקל כשכר טרחה וכי הוצאות הגישור ישולמו אף הן על-ידי הנתבעות.

4537-10-11