עמית שהם, העורך הראשי של מוסף התרבות "ז'ורנל" של "מעריב", התפטר מתפקידו. שהם, שמונה לתפקידו ביולי האחרון, הודיע על התפטרותו מהתפקיד היום (חמישי). גורמים ב"מעריב" מאשרים את המידע. טרם נודע מי יחליפו בתפקיד וכיצד ישפיע המהלך על עתידו ואופיו של המוסף.

עמית שהם, בתוכנית הטלוויזיה "הינשופים" (צילום מסך)

עמית שהם, בתוכנית הטלוויזיה "הינשופים" (צילום מסך)

"ז'ורנל", שגליונו הראשון ראה אור ב-28 בספטמבר, אמור היה להיות חוד החנית של "מעריב" בניסיון להידמות ל"הארץ" ולהתחרות ישירות ב"גלריה", מוסף התרבות היומי היחיד בעיתונות העברית עד אז. בחודש אוקטובר, במסגרת מצגת שהוצגה בפני מחזיקי אגרות החוב של "מעריב", נטען כי אחד היעדים המרכזיים של החברה לשנת 2012 הוא "ביסוס מעמד מוסף התרבות החדש 'ז'ורנל' ופנייה באמצעותו לקהלים חדשים".

אף על פי כן, זמן קצר לאחר מכן קוצץ מספר עמודי המוסף. בנובמבר האחרון, במסגרת גל פיטורים כללי ב"מעריב", הופסקה ההתקשרות עם כמה מכותביו הקבועים של מוסף התרבות, ובהם הכתבים אלעד בילו ועפר סקר, שהועסקו במוסף כשכירים.

לפני כשבועיים בלבד עבר המוסף מתיחת פנים גרפית ותוכנית, שאמורה היתה להופכו ל"ידידותי" יותר עבור הקהל הוותיק של "מעריב". "כבר חודשים ארוכים שיש ב'מעריב' דיבור על 'ז'ורנל' – אווירה עקומת אף כלפי הבן החורג", מספר גורם ב"מעריב". על השינוי האחרון באופיו של המוסף אומר אותו עובד: "עד אז ניר חפץ לא התערב ב'ז'ורנל'. כמה ימים לפני השינוי הזה חפץ נשמע אומר שהוא 'הולך להיכנס בדבר הזה' – כשהכוונה היא ל'ז'ורנל'. השינוי הזה הוא פרי התערבותו".

כעת, מעריכים גורמים בעיתון, גוברים הסיכויים שבינואר הקרוב יוכרז על סגירתו. שלמה מן, בכתבה שהתפרסמה באתר זה ב-15 בדצמבר, דיווח כי ב"מעריב" כבר הוחלט למעשה על הטמעת עמודי התרבות בתוך מוסף "המגזין".

ניר חפץ סירב להגיב.