הנהלת one ממשיכה להתנכל לעובדיה שהתארגנו במסגרת ארגון העיתונאים של ההסתדרות, כך טוען הארגון בבקשה דחופה שהגיש היום לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד שירי לב-רן-לביא, צלמי אתר וערוץ one חווים לאחרונה "הפחתה דרסטית" במספר המשמרות שהם מקבלים, בו בזמן שההנהלה מגייסת צלמים חדשים במקומם.

"העובדים המאורגנים במבקשת [סיטינט בע"מ] פנו אל האחרונה וציינו כי חלה ירידה בהיקף עבודתם", נכתב בבקשה, "וכי על אף שהם מגישים מדי סוף-שבוע את אותו היקף זמינות לעבודה, בהתאם להנחיות המשיבה וכפי שהיו עושים מאז תחילת עבודתם במשיבה, הרי שמאז המאבק הדווקני והבלתי נלאה שמנהלת המשיבה בהתארגנות עובדיה, חלה ירידה בשיבוצם לעבודה, כאשר מגמה זו ניכרת במיוחד אצל צלמי המשיבה".

לטענת ארגון העיתונאים, מאז העיצומים שנקטו הצלמים בזמן משחקי גמר ליגת הכדורסל לתיכונים, הפחיתה הנהלת one "באופן פתאומי ותקדימי" את מספר מהדורות החדשות השבועיות שהיא משדרת מחמש לשלוש בלבד. המשמעות: הפחתה של כ-40% בשכר צלמי הווידיאו.

במקביל, כך נטען, הופחת מספר המשמרות של צלמי הסטילס העובדים עבור one מממוצע של כחמש משמרות שבועיות לכשלוש בלבד. כדי למלא את החסר, נטען מטעם הארגון, "המשיבה מרחיבה את שיתוף הפעולה בינה לבין אתר ynet, תוך שהיא עושה שימוש הולך וגובר בצילומים של אתר ynet על מנת לפגוע בהיקף ההעסקה של צלמי הסטילס". ארגון העיתונאים מזכיר בהקשר זה כי לאתר one ואתר ynet בעלים משותפים.

בעבר אסר בית-הדין על הנהלת one להעביר עבודות צילום לגורמים חיצוניים, כדי לוודא שזכות השביתה של העובדים המתארגנים תישמר. באתר מתפרסמת מודעת דרושים לצלמי וידיאו. "התפקיד כולל צילום במגוון אירועי ספורט, עבודה במשמרות (כולל סופי-שבוע) וסביבת עבודה דינמית", נכתב במודעה. "דרישות התפקיד: ניסיון בצילום וידיאו, עמידה בתנאי לחץ, חוש טכני מפותח".

מודעת דרושים באתר one

מי שנאלץ לעבוד בשבועות האחרונים בתנאי לחץ הם הצלמים הוותיקים, שהתארגנו במסגרת ארגון העיתונאים ומאז דורשים מהנהלת one להכיר בהם ולקיים עימם דיאלוג. נכון לעכשיו, בהנהלת one מסרבים לעשות זאת.

"מטרתה של המשיבה באי-שיבוצם של הצלמים ברורה", טוען ארגון העיתונאים בבקשתו. "הדרתם של הצלמים תוך פגיעה בהיקף העסקתם עד כדי פגיעה משמעותית בהשתכרותם תגרום לעובדים לעזוב את עבודתם, על מנת לדלל את הכוח הארגוני של העובדים. [...] לו תטען המשיבה כי אין קשר בין ההתארגנות לירידה הברורה בהיקף העסקתם של הצלמים, אזי תמוה מודע המשיבה פירסמה זה מכבר באתר האינטרנט שלה הודעת דרושים לפיה המשיבה מחפשת צלמי וידיאו. ברי כי למשיבה אין צורך בעובדים חדשים, אלא על מנת להחליף את העובדים הקיימים".

לטענת ארגון העיתונאים "מעשיה של המשיבה מהווים שימוש ב'נשק' אסור ופסול משהוא מאיין ומרוקן מתוכן את זכות ההתארגנות וזכות השביתה. למרבה הצער, המשיבה אינה בוחלת באמצעים לצורך מימוש מטרתה לסיכול ההתארגנות. כפי שנוכחנו כבר לדעת, הדין אינו מהווה שום הגבלה עבורה.

"כך, למרות החלטותיו הברורות והמפורשות וקביעותיו החריפות ביותר של בית-הדין הנכבד [...] המשיבה ממשיכה בהתנהלותה הבלתי חוקית, ואף הזדונית. דומה שאין כל גבול לעזות המצח של המשיבה ולתחושה שהם מעל לחוק ואין דין ואין דיין".

הארגון מבקש מבית-הדין לתת צווים ארעיים במעמד צד אחד שיאסרו על הנהלת one לפגוע בתנאי ההעסקה של העובדים המתארגנים, יאסור עליה לפגוע בזכות ההתארגנות ובזכות השביתה ויאסרו עליה לפנות לעובדים שובתים בפניות אישיות בנוגע לצעדים הארגוניים.

29045-01-14