בית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו הוציא אחר הצהריים צו זמני האוסר על ערוץ one לשדר באמצעות קבלן חיצוני את משחק הכדורסל המתקיים כעת במסגרת גמר ליגת התיכוניים, תוך שהוא מותח ביקורת על הנהלת one ויחסה אל החלטותיו ואף מאיים בהשתת הוצאות על החברה, מהלך חריג בהליכי סכסוך קיבוצי.

מוקדם יותר הבוקר הוציא בית-הדין צו ארעי, שאסר על הערוץ לשדר באמצעות קבלן חיצוני שני משחקי כדורסל שהתקיימו היום במסגרת ליגת התיכוניים, וזאת מחשש כי בכך תיפגע זכות השביתה של העובדים. עו"ד שירי לב-רן, המייצגת את ארגון העיתונאים, טענה בדיון שנערך אחר הצהריים כי הנהלת one הפרה את הצו הארעי "בצורה בוטה" כאשר "הפעילה גם הפעילה את הקבלן". לדבריה, המשחק שנערך בשעות הצהריים "שודר באמצעות הקבלן בניגוד מוחלט להחלטה המאוד ברורה של בית-הדין הנכבד".

בשל הפרת הצו דרשה עו"ד לב-רן להוסיף לבקשתה המקורית בקשה לפיצוי כספי בשל פגיעה בהתארגנות. באת-כוח הארגון הוסיפה כי הנהלת one אף הזמינה שוטרים כדי להרחיק את עובדי הערוץ מהאולם, אך אלה נסוגו לנוכח החלטת בית-הדין מהבוקר.

מנהלי חברת סיטינט בע"מ, המפעילה את הערוץ, כמו גם בא-כוחה של הנהלת one, עו"ד שי אליאס, לא הגיעו לדיון שנערך בעניינם הבוקר. בית-הדין קבע דיון נוסף לשעות אחר הצהריים, אולם גם לדיון זה לא הגיעו מנהלי החברה ובא-כוחה. תחת זאת ייצגה את חברת סיטינט מנהלת-החשבונות סיוון ברנס, שעידכנה את השופטת כי עו"ד אליאס מאחר בשל תאונת דרכים.

לאחר שהדיון נדחה די פעמים כדי לאפשר לעו"ד אליאס להשתתף בו, ובשל העובדה שלא הספיק להגיע, נתנה השופטת החלטה בהעדרו. "יצוין כי התנהלות המשיבה בהליך זה אינה ראויה", קבעה השופטת כהן, "שכן הבוקר נקבע דיון לשעה 08:30, אליו לא התייצבה. הדיון נדחה לשעה 10:30, ואף אליו לא טרחה המשיבה לשלוח נציג מוסמך, כי אם את מנהלת-החשבונות, אשר אינה בקיאה בהליכים המתנהלים.

"לא זו בלבד, גם לדיון הנדחה לשעה 15:30 לא טרחה המשיבה לשלוח נציג מוסמך על מנת שיוכל לתת תשובות ענייניות לבקשה שהוגשה, ונראה כי כל מטרת המשיבה היא למשוך זמן על מנת שצווי בית-הדין לא יהיו אפקטיביים.

"זאת ועוד, מדברי בא-כוח המבקשת עולה כי הצו הארעי שניתן הבוקר לא קוים וכי המשיבה הורתה לעובדיה ללכת לביתם ושידרה את המשחק שהתקיים בשעה 13:00 באמצעות קבלן חיצוני, בניגוד לצו שניתן. בנסיבות אלו מתקבלת הבקשה לתיקון בקשת הצד כך שיתווסף לה סעד כספי בגין פגיעה בהתארגנות.

"כמו כן, התנהלות המשיבה תובא בחשבון בעת פסיקת ההוצאות בסיום ההליך. יצוין כי אמנם מדובר בסכסוך קיבוצי, שבו לא נפסקים הוצאות, אולם ככל שבית-הדין ישתכנע כי התנהלות המשיבה אינה כדין, אזי ייתכן ויהיה מדובר במקרה חריג שבו ייפסקו הוצאות גם בסכסוך קיבוצי".

29045-01-14