העיתון "ישראל היום" תובע את יועצת התקשורת תמי שינקמן משום שלא שילמה על קמפיין פרסומי שניהלה עבור אחד מלקוחותיה. על-פי התביעה, שהוגשה בחודש שעבר לבית-משפט השלום בתל-אביב, החוב של שינקמן ליומון החינמי של מרים אדלסון עומד על 84 אלף שקל – עלותן של ארבע מודעות עמוד שנרכשו ב-2020. להגנתה טענה שינקמן שנפלה קורבן לתרגיל עוקץ מצד פרסומאי שעבד בקמפיין. הפרסומאי, בתגובה, מכחיש ומצהיר שהכסף הועבר לחשבונה.

שינקמן, עיתונאית לשעבר ב"ידיעות אחרונות" ובחברת החדשות של ערוץ 2, עברה צד לקראת סוף שנות התשעים כשהחלה לדברר פוליטיקאים ממפלגת העבודה, בהם בנימין בן-אליעזר ואהוד ברק. בהמשך ייצגה גופים מהגדולים במשק ונטלה חלק מרכזי בקמפיין לשחרור גלעד שליט ובקמפיין של יצחק הרצוג ומפלגת העבודה בבחירות 2015, שבהן ניצח בנימין נתניהו. ביום הבחירות תועדה כשהיא מכתיבה כותרת לאתר החדשות ynet.

ב-2017 פרשה מהמשרד שבו היתה שותפה, רימון-כהן-שינקמן, ופתחה משרד עצמאי. היא ייצגה, בין היתר, את העיתונים "מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט" מקבוצת אלי עזור – וגם את "בני ברוך – קבלה לעם", עמותה שיזמה בעשור האחרון שורה של תביעות דיבה נגד עיתונאים, אזרחים וחברים לשעבר שמתחו ביקורת על הנעשה בשורותיה.

הסכסוך עם "ישראל היום" נסוב על קמפיין של איגוד בתי-האבות. על-פי כתב התביעה, ב-2020 רכשה שינקמן למען האיגוד ארבע מודעות עמוד בעיתון, בעלות של 21 אלף שקל כל אחת. מדובר בסכום נמוך, שעל-פי הערכות שפורסמו בעבר באתר "העין השביעית" ובכלי תקשורת נוספים אינו מאפשר ל"ישראל היום" להגיע לאיזון תפעולי. הפסדיו של העיתון מאז הקמתו נאמדים ביותר ממיליארד שקל.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד דודי רד, בשנים האחרונות ניהלו נציגי העיתון משא-ומתן עם שינקמן כדי להסדיר את גביית החוב – אך ללא הועיל. כעת נדרש בית-המשפט לכפות עליה לשלם ל"ישראל היום" 84,240 שקל, וסכום נוסף לכיסוי הוצאות התביעה.

מו"לית "ישראל היום", מרים אדלסון (צילום: בן דורי)

מו"לית "ישראל היום", מרים אדלסון (צילום: בן דורי)

שינקמן טרם הגישה כתב הגנה, אך במכתב שנשלח מטעמה ל"ישראל היום" היא דוחה את הבקשה ומטילה את האחריות על גורם שלישי: דני אליקים, פרסומאי ותיק שנקלע למצוקה כלכלית. אליקים ניהל בעבר את משרד הפרסום דחף, ולאחר מכן הקים משרד עצמאי ועבד עם השלוחה הישראלית של תאגיד הפרסום הבינלאומי Y&R (לשעבר שלמור-אבנון-עמיחי). בעקבות סדרה של כשלונות עסקיים צבר אליקים חובות של מיליונים לבנקים ולשוק האפור, ובספטמבר 2020 – חודשים אחדים לאחר הקמפיין שהריץ עם שינקמן – הוכרז כפושט רגל.

לטענת שינקמן, היא "נפלה לכאורה קורבן לעוקץ" שביצע אליקים. "נבקש שלא להלאות אתכם בסיפורי ההתנהלות עם מר אליקים, שכן מובן כי זו אינה מעניינה של מרשתכם, אך באותה נשימה יצוין כי הכספים שנועדו לצורך תשלום למרשתכם עבור שירותי הפרסום שהעניקה (על הצד הטוב ביותר, ללא ספק) שולמו ברשלנות על-ידי העמותה לידיו של מר אליקים, אשר מצדו גזל (לכאורה) את הכספים הללו ושִלשל אותם לכיסו", מסר ל"ישראל היום" עו"ד יהונתן ישר בשם שינקמן.

לטענת שינקמן, העובדות הללו היו ידועות ל"ישראל היום" בזמן אמת, ונציגי העיתון אף ניהלו משא-ומתן עם אליקים והגיעו איתו להסדר ביולי 2020. ובכל זאת, בעיתון נכשלו בגביית הכסף. כעת דורשת שינקמן מ"ישראל היום" לנסות שוב לגבות את החוב מאליקים, או לפנות לעמותה שעבורה נרכשו המודעות, שלטענתה הניחה את כספה על קרן הצבי כאשר העבירה לו את הכסף.

דני אליקים מכחיש מכל וכל את התיאור של שינקמן. "זה שקר וכזב. תמי היתה בקשיים כספיים ואני העברתי את הכסף מהחשבון שלי אליה. היא מתעקשת לא לשלם להם, לא יודע למה", אמר בשיחה עם "העין השביעית". "היא היתה בת זוג שלי כמעט שנתיים, ושִחררתי אותה – ומשם הכל הידרדר. ניסיתי לעזור לה, לסדר לה לקוחות, כי היה לה משרד די כושל".

לדברי אליקים, הוא זה שעבד מול איגוד בתי האבות ורכש למענו פרסום מגופי תקשורת אחרים, אך במקרה של "ישראל היום" הרכישה בוצעה על-ידי שינקמן. "היא ביצעה את ההזמנה, ולכן היא היתה צריכה לדאוג לשלם. ההשמצה הזאת כל הזמן נמשכת ונמשכת, הלוואי שתגיע לבירור משפטי. כשיזמינו אותי, אני אביא את האסמכתאות. אמרתי גם לחברים שלי ב'ישראל היום' שכל האסמכתאות אצלי, וגם העברתי להם אותן, כדי לעזור להם".

43701-02-24