המחלקה לחקירת שוטרים תפתח מחדש את חקירת האירוע שבו העיתונאי ראמי חטיב הותקף בידי שוטרים, וזאת בעקבות ערעור שהגיש ארגון העיתונאים והעיתונאיות.

באפריל 2022 צילם חטיב באזור הר הבית, במהלך התפרעות שכללה יידויי אבנים. חטיב החזיק מצלמה מקצועית גדולה, מיקרופון ומעמד למצלמה. לפי תיעוד המקרה, דווקא כאשר החל להתרחק ממוקד האירוע ניגשו אליו כמה שוטרי יס"מ ואחד מהם שאל אותו: "מי אתה?". חטיב השיב: "צלם של הווקף" והשוטר הגיב במילים "צלם של הווקף? מה אתה נמצא ביניהם? זורקים אבנים?". כמה שניות אחר כך, וללא כל סיבה נראית לעין, השוטרים החלו להכות בו עם אלותיהם ולבעוט בו עד שהתמוטט.

ציוד הצילום שלו ניזוק והוא עצמו נלקח לבית החולים אל-מקאסד, משם פונה לחדר המיון בהדסה הר-הצופים. הוא סבל מנזק רפואי נרחב, כולל שבר בזרוע ימין וסימנים לתסמונת פוסט-טראומטית.

כחודשיים לאחר האירוע הגיע חטיב למסור את עדותו במחלקה לחקירת שוטרים. בחודש יולי האחרון, למעלה משנה אחרי האירוע, קיבל חטיב מכתב בן עמוד ובו נמסר לו כי עו"ד בתיה קוליץ ממח"ש החליטה לסגור את התיק ולא להעמיד לדין את השוטרים החשודים בתקיפתו "וזאת מאחר שלא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין".

בעקבות ההודעה החליטו בארגון העיתונאים והעיתונאיות להגיש ערר למח"ש, וזאת באמצעות עורכי-הדין אמיר בשה, לילך לוי ונמיר אדלבי. את הערר ביססו ארגון העיתונאים וחטיב על חומרי החקירה שנאספו במח"ש ואשר הועברו לעיונם. לפי חומר החקירה בתיק, ישנו תיעוד מקיף לאירוע (אף כי משום מה לא הגיעו לתיק החקירה תיעודי התקיפה ממצלמות הגוף של השוטרים החשודים), ישנה עדת ראייה שנחקרה וכל תשעת השוטרים שהיו מעורבים באירוע זוהו.

לאחרונה קיבלו באי-כוח ארגון העיתונאים וחטיב הודעה מאת עו"ד מיכל פריישמן, סגנית בכירה במחלקה לחקירות שוטרים, ולפיה לאחר העיון בערר הוחלט על ביטול החלטת סגירת התיק והחזרתו לצוות החקירה לצורך ביצוע השלמות.

תיק מח"ש 1817/22