ינון מגל אינו מקבל תדרוכים קבועים מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו וכל טענה אחרת מטילה ספק במקצועיותו ובמוניטין המצוין שקנה לעצמו כ"איש תקשורת", כך טוען מגל בתביעה שהגיש נגד פעיל המחאה משה רדמן.

רדמן, ממובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, צייץ לפני שבועות אחדים כי "ינון מגל ויעקב ברדוגו מקבלים תדרוכים על בסיס קבוע מסביבתו הקרובה ביותר של ראש הממשלה, כולל משימות ברורות את מי ומה לנגח ואיזה נרטיבים לקדם". כחודש לפני כן צייץ רדמן כי בוחרי הליכוד "יודעים מי זה נתניהו ומבינים שמדובר בחליפה ריקה. בשחקן שקרן שהחריב כאן כל חלקה טובה". רדמן פנה למגל וכתב: "תם הטקס ינון, תם. תחפש שוגר דדי אחר…".

מגל דורש בגין שני הציוצים הללו, באמצעות בא-כוחו עו"ד מיכאל דבורין, פיצוי בסך 225 אלף שקלים. לדברי מגל, "מדובר בפרסומים חמורים וחריפים ביותר המטילים ספק במקצועיותו של התובע, בשיקול דעתו העצמאי והמאשימים אותו הלכה למעשה בכך שהוא מבצע משימות שניתנות לו על ידי מקורבים של ראש הממשלה ונתמך על ידי ראש הממשלה שהוא השוגר דדי שלו".

בציוץ הראשון, מדגיש מגל, האשים אותו רדמן כי הוא "הוא איננו עיתונאי עצמאי בדעותיו, אלא מתודרך באופן קבוע מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה, וכן כי הוא פועל בחייו המקצועיים כאיש תקשורת, על פי משימות הניתנות לו ומוכתבות לו על ידי מקורבי ראש הממשלה, לרבות משימות את מי לתקוף ובאילו נושאים לתקוף וכן משימות ברורות לקדם אג'נדה שמתאימה לראש הממשלה וסביבתו".

מגל מבהיר כי "לא היו דברים מעולם". אף שאינו מגדיר את עצמו "עיתונאי עצמאי בדעותיו", מגל טוען כי הוא "איש תקשורת עצמאי בדעותיו ובהתנהלותו
ואינו מקבל מאיש לא תדרוכים ולא משימות. בוודאי לא מסביבת ראש הממשלה".

לדבריו, טענות שכאלה נועדו "לתקוף את מקצועיותו של התובע, ואת המוניטין המצוין שקנה לעצמו בעשרות שנים של עבודה כאיש תקשורת דעתן שאיש לא אומר לו ולא מכתיב לו מה לעשות ואיך לנהוג". מגל מודה כי הוא "מזוהה בדעותיו עם דעות המחנה הלאומי ובכלל זה העומד בראש מחנה זה", אך לדבריו "מכאן ועד הטענה שהתובע עובד בשירות ראש הממשלה או מי מאנשיו ומקבל מהם משימות לביצוע הדרך ארוכה מאוד - ומדובר בשקר נבזי ותו לא".

אשר לטענה כי נתניהו הוא ה"שוגר דדי" של מגל, כאן טוען איש התקשורת כי מדובר בהשמצה שכן משתמע מהביטוי שהוא מקבל "כסף או אתנן אחר" בשל השירותים שהוא מעניק לראש הממשלה. גם זאת, טוען מגל, "השמצה כבדה וחמורה".

טרם הוגש כתב הגנה.

75808-01-24