נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מתח ביקורת חריפה ביותר על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, כך לפי פרסום בארה"ב שזכה לתהודה גדולה - אך ב"ישראל היום" נמנעו מלדווח על כך.

נתניהו היה אחד מאוהדיו הגדולים של טראמפ, ואף יזם קריאת ישוב ברמת הגולן על שמו של הנשיא האמריקאי. החוט המקשר בין השניים, לבד מהאג'נדה הפופוליסטית ומספר תכונות אופי דומות, היה זוג המיליארדרים שלדון ומרים אדלסון. האדלסונים תרמו עשרות מיליוני דולרים לקידום הקריירה הפוליטית של טראמפ, וסכומים גדולים עוד יותר הושקעו בקידום הקריירה הפוליטית של נתניהו - בדמות הפסדי העתק הכרוכים בהפעלת החינמון "ישראל היום".

בשנים האחרונות, לאחר הסתבכותו הפלילית של נתניהו והפסדו בבחירות של טראמפ, התקררו היחסים בין האדלסונים לבין שני המנהיגים הפופוליסטים, ו"ישראל היום" חדל להיות "ביביתון", כלומר עיתון המסור באופן מובהק לנתניהו. גם יחסו של טראמפ לנתניהו השתנה, מאז שנתניהו הכיר בעבודה כי ג'ו ביידן זכה בבחירות לנשיאות ארה"ב - בניגוד לשקר הגדול שטראמפ מקדם לפיו הבחירות "נגנבו". כבר לפני כשנתיים פרסם ברק רביד כי טראמפ אמר על נתניהו: "Fuck him".

כעת, בעקבות פרוץ המלחמה בעזה, אמר טראמפ באופן פומבי שהוא מאוכזב מראש ממשלת ישראל, טען כי נתניהו "סירב לסייע" בחיסול קאסם סולימאני: "אף פעם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו. זה היה דבר נורא. היינו מאוד מאוכזבים, אבל עשינו את העבודה בעצמנו, וזו הייתה עבודה מדויקת, נהדרת, נפלאה. ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט. זה לא גרם לי להרגשה טובה, אבל בסדר". טראמפ גם כינה את השר בן-גביר "אדיוט".

בהמשך תקף טראמפ את נתניהו גם בראיון לרשת "פוקס ניוז", על אחריותו למחדל הביטחוני, אולם למחרת התפרסם דיווח ב"רולינג סטון" לפיו טראמפ הוסיף בחדר סגור דברים חריפים יותר, וקבע כי על נתניהו להיות מודח מראשות הממשלה, משום שהמתקפה של חמאס אירעה במשמרת שלו. למרות שדבריו של טראמפ על הצורך להדיח את נתניהו זכו לתהודה עולמית, ב"ישראל היום" בחרו שלא לדווח עליהם.

לאורך השנים זכה טראמפ לסיקור חיובי עד כדי גיחוך מ"ישראל היום". למעשה, מלבד נתניהו טראמפ הוא הפוליטיקאי שזכה מ"ישראל היום" לשירות המתמסר ביותר, לפעמים אף יותר מזה שזכה לו נתניהו. בני-הזוג אדלסון, שכאמור הרימו תרומה בהיקף חסר תקדים לקמפיין הנשיאות הקודם של טראמפ, זכו לפי הפרסומים לגישה ישירה אליו בזמן שהיה נשיא, וטראמפ אף העניק לד"ר מרים אדלסון את מדליית החירות הנשיאותית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עונד את מדליית החירות לצווארה של ד"ר מרים אדלסון, הבעלים של "ישראל היום" (צילום מסך)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עונד את מדליית החירות לצווארה של ד"ר מרים אדלסון, הבעלים של "ישראל היום" (צילום מסך)

גם בימים אלה, אחרי שטראמפ הפסיד בבחירות, עודד ניסיון הפיכה, מקדם תיאוריית קונספירציה שקרית על "גניבת הבחירות" (ועוד רבות אחרות) ומואשם במספר מדינות בפלילים, הוא זוכה ליחס חריג לטובה מהעיתון. כך גם במקרה של התבטאויותיו האחרונות.

ביום חמישי דווח ב"ישראל היום" על ההתבטאות הפומבית של טראמפ, אולם בניגוד לכלי תקשורת אחרים בדיווח של "ישראל היום" לא הוזכר כי טראמפ כינה את אנשי חמאס וחיזבאללה "חכמים". כשה"רולינג סטון" פרסם את דבריו של טראמפ בשיחה הפרטית, ואת הכרזתו כי על נתניהו להיות מודח מתפקידו, נמנעו ב"ישראל היום" מלדווח על כך, וזאת בניגוד לכלי תקשורת רבים בישראל שפרסמו ידיעות המשך.

בעיתון של אדלסון חידשו מסורת ותיקה, ובמקום לדווח על דבר מה שמביך את הפוליטיקאי המועדף עליהם, דיווחו על הכחשתו. בעוד קוראי "ישראל היום" לא יכלו למצוא מידע על הטענה שטראמפ קרא להדחת נתניהו, באתר "ישראל היום" שיבצו מבזק קצרצר בידיעת עדכונים מתגלגלת ולפיו טראמפ פרסם ברשת החברתית שלו, Truth Social כי הוא "עומד לצד ישראל ועומד לצד ביבי".