סגנון ההתנהלות הפופוליסטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונטייתו להיפטר מדמויות מוכשרות בסביבתו, הביאו לכך שמפלגת השלטון בראשותו איכלסה יותר ויותר דמויות שוליים קיצוניות שתהילתן על יכולות הפרובוקציה, ההתססה וההסתה שלהן. בתוך גלרייה עגומה זו, עם דמויות כמו השרים גלית דיסטל-אטבריאן, שלמה קרעי, דודי אמסלם, מירי רגב ועוד, הצליחה לבלוט חברת הכנסת טלי גוטליב. פעם אחר פעם שיחררה התבטאויות מתועבות, אפילו ביחס לנהוג ביקום הביביסטי.

צייצני הליכוד נאלמו דום מאז פרצה המלחמה, אולם גם מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס והאיום במלחמה מצפון לא נצרו את לשונה של גוטליב, לשעבר עורכת דין שהתפרסמה כסניגורית של נאשמים באונס. אתמול צייצה חברת הכנסת מהליכוד ציוץ בו קבעה כי "ערוץ 12 פשוט ערוץ של בוגדים", וקראה במשתמע להשליך את עיתונאי הערוץ, הפופולרי בישראל, לכלא באשמת בגידה.

יום קודם לכן צייצה חברת הכנסת ציוצים ובהם קראה במשתמע להשתמש בנשק אטומי על רצועת עזה.בכך גרמה גוטליב נזק ממשי לישראל, שכן בציוצים נעשה שימוש על ידי "חשבונות בולטים של תומכי חמאס. אלו השתמשו בדבריה כדוגמה לכך שישראל רוצה לבצע רצח עם בעזה ולהרוג את כל תושביה. גם חשבונות של פעילי זכויות אדם החלו לפרסם מסרים ולצטט את דבריה של גוטליב, תוך שהם מציינים שהיא חברת כנסת במפלגת השלטון", כתב על-כך רן בר-זיק ב"הארץ", שהוסיף כי גם משרד החוץ הרוסי החל לעשות שימוש בציוץ כנשק תעמולתי נגד ישראל.

זו אינה טעות, אלא מדיניות. גם של גוטליב וגם של מכונת הרעל הביביסטית. גוטליב כבר קראה השנה לשר התקשורת שלמה קרעי לעצור מכוח הוראות החירום את שידורי ערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל, מלבד ערוץ 14 המשדר תעמולה למען ממשלת נתניהו. גם אז שיחררה גוטליב את הקריאה המתועבת על רקע מבצע צבאי שהתרחש באותה עת. הציוץ ספג ביקורת, גם מצד אנשי תקשורת תומכי נתניהו כאראל סג"ל ועקיבא ביגמן, אולם גוטליב קיבלה את מנת הפרסום שלה ואף זכתה לראיונות פולו-אפ אוהדים.

"כתבי ערוץ 12 ואחרים הצילו חיים וסיכנו את חייהם כשאתם ישנתם על האף ונתתם להם למות. אתם הבוגדים", כתבה לה בתגובה עיתונאית השידור הציבורי צליל אברהם, אחת התגובות המתונות לציוץ של גוטליב, שספגה שלל גינויים וגידופים. אלא שהאלגוריתם של הרשתות החברתיות מתגמל תשומת לב, בין אם היא שלילית או חיובית. הציוץ מאת חברת כנסת ישראלית הקוראת לכלוא עיתונאים ישראלים ומאשים אותם בבגידה זכה לחשיפה של מאות אלפי אנשים.