"האינדיפנדנט" הבריטי מדווח כי ספקות שהביעה קרן ה-BBC בנוגע לאמיתותן של תמונות ששודרו בתוכנית העיתונות החוקרת "פנורמה" הובילו לשידור התנצלות בפניה של חברת בגדים. התמונות, שתיעדו סדנאות יזע בהודו שבהן מיוצרים לכאורה מוצריה של חברת הענק הבריטית פרימארק, שודרו במהלך כתבת תחקיר שעסקה בסטנדרטים האתיים של הרשת.

נציג פרימארק אמר ביום חמישי כי הכתבה ששודרה "התבססה על פברוקים ועבודה עיתונאית עלובה". "עיתונות חוקרת איכותית צריכה להתבסס על סטנדרטים גבוהים ביותר של דיוק, והתוכנית שעסקה בפרימארק לא עמדה בסטנדרטים הללו", אמרה אליסון הסטינגס, חברת קרן ה-BBC ויו"ר הוועדה לתקני עריכה.

(צילום: מייקל אצ'טון, רשיון cc)

(צילום: מייקל אצ'טון, רשיון cc)

"בעוד שחשוב להכיר בממצאים שהוצגו בתוכנית ומוכיחים כי פרימארק אינה עומדת בסטנדרטים האתיים שהציבה לעצמה, יש להודות כי היו פגמים רבים בהכנת התוכנית. אנחנו מתנצלים בשם ה-BBC בפני פרימארק והצופים בבית על מעידה נדירה זו", זו לשון ההתנצלות שהקרן הורתה לשדר במהלך השידור הבא של "פנורמה". כמו כן נאסר על שידורים חוזרים של הפרק או מכירתו. הקרן אף המליצה למנהלי ה-BBC לשקול את החזרתו של פרס אגודת הטלוויזיה המלכותית שהוענק לתוכנית בשנת 2009.

התמונות המדוברות סופקו לתוכנית על-ידי הכתב לענייני אפריקה של ה"סאנדיי טיימס", העיתונאי דן מקדוגל, שחשף בעבר מקרים של עבדות ילדים. מקדוגל אמר למגזין "פרס גאזט" כי ממצאי הקרן היו "בלתי מוצדקים" ו"מזיקים ביותר עבור העיתונות החוקרת העצמאית".