השבוע יצאה באופן רשמי לדרך המהפכה המשפטית עם העברת החוק לביטול עילת הסבירות. שעות לאחר ההצבעה קרא פורום קהלת ל"מאמצים להגעה לפשרות ולהסכמות". אלא שעד עכשיו, בכירי הפורום היו מעורבים בעיקר בדהירה קדימה בקידום חוקי המהפכה המשפטית, בין השאר בפגישות עם בכירי הממשלה. הצלבה שביצע שבי גטניו חשפה פגישה נוספת, 12 במספר, של השרים לוין וסמוטריץ' וח"כ רוטמן, עם ד"ר אביעד בקשי מקהלת.

איפה עוד אנחנו עלולים להרגיש את ביטול עילת הסבירות? איפה לא? יעל געתון בדקה את מקרי העבר שהובילו לניצחונות בזירת המאבק הסביבתי בזכות השימוש בכלי זה בידי בית המשפט. כעת, השרה להגנת הסביבה סילמן בחרה שלא להתנגד למהלך שמחליש מאוד את אחד האינטרסים החשובים שמשרדה מקדם. אפרת אביבי הראתה איך שורת מינויים מפוקפקים בכמה משרדי ממשלה יוכלו לעבור ללא הפרעה עם ביטול הפיקוח על החלטות השרים בנושא זה. מתעצבנים בכבישים בבוקר? יכול להיות שגם במקרה הזה עילת הסבירות תחסר לכם.

בזכות הפרסום שלנו על החסות המדינתית שיקבלו חברות גז ונפט לוועידת האקלים הבינלאומית, השדולה הסביבתית בכנסת דרשה השבוע מהשרה סילמן למנוע את רישום אותן חברות. הח"כים ביקשו לאפשר רק לחברות המגויסות למאבק במשבר האקלים להצטרף למשלחת הישראלית.

וגם, כך הפך עמוד הוויקיפדיה של איתמר בן-גביר לזירת מאבק על התודעה.