שר התקשורת שלמה קרעי ממשיך לעשות מעצמו צחוק. את מירב תשומת הלב ביומיים האחרונים קיבלה סדרת הציוצים בה הסתייף עם אנשי ערוץ התעמולה 14, בה טען כי הם שקרנים ומפיצי פייק ניוז (כן, זה קרה), אבל קצת לפני כן שיחרר ציוץ מגוחך אחר:

"נפגשתי היום עם מנהלי חברת סרצ'לייט בישראל", צייץ הטרול ממשרד התקשורת ביום חמישי האחרון (9.3), "שמחתי לשמוע שבניגוד לכל כותרות המאקרו המבהילות בהקשר לרפורמה המשפטית, הם, ועוד רבים וטובים כמותם, דווקא מחפשים להרחיב את היקף ההשקעות בישראל. נמשיך לפעול לחיזוק מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ולביצור מעמדה הכלכלי בעולם", חתם.

סרצ'לייט היא קרן פריווט אקוויטי בריטית שקונה ומוכרת חברות ומרוויחה בעיקר באמצעות מהלכים פיננסיים. הם לא משקיעים אלא פיננסיירים. קונים מוכרים. אפס תרומה למשק. הקרן לא משקיעה לתוך החברות אלא קונה מבעלי מניות. סוג פעילות כזה מניב למשק תועלת שולית ולפעמים שלילית.

הסתמכות על השקעות מהסוג שעושות קרנות כמו סרצ'לייט כאינדיקציה למעמד הבינלאומי של המשק הישראלי מעידה או על הבורות של קרעי או הבורות שהוא מייחס לקהל תומכיו. השקעות פריווט אקוויוטי שממוקדות בסיבובים פיננסים יכולות להניב רווחים גם במשקים מפגרים ומדשדשים.

דבר מה נוסף שקרעי לא מספר, למרות שאותו הוא בוודאי יודע היטב, הוא הסיבה האמיתית בגינה מנהלי חברת סרצ'לייט סרו למשרדו ושימשו סטטיסטים בציוץ התעמולה שלו: משרד התקשורת העניק בשבוע שעבר לקרן הבריטית מתנה בשווי כמה מאות מיליוני שקלים, כששינה את החוק לטובתה.

הנכס העיקרי של סרצ'לייט בישראל הוא חברת בזק, המוגדרת כחברת תשתיות לאומית. תשתית הטלפוניה שבבעלות בזק היא בעלת משמעות ביטחונית אדירה, ולכן הוטלו מגבלות שונות בנוגע לבעלות על מניותיה, כמו למשל הגבלה של בעלות זרה. ממשלת נתניהו השישית (ספציפית: משרד התקשורת) הקלה את המגבלות הללו, כדי לאפשר לסרצ'לייט להיפטר מהמניות ולעשות אקזיט המוערך בחצי מיליארד שקל. כן, קראתם נכון, להיפטר מהמניות.

אז הנה שוב הסיפור, בקצרה: קרן בינלאומית שהביזנס שלה זה למכור ולקנות חברות, קנתה תאגיד ישראלי ענק, הפעילה לוביסטים שנשענו על הממשלה כדי שתסיר מגבלות ביטחוניות שיאפשרו לקרן למכור את התאגיד, להרוויח חצי מיליארד שקל ולטוס חזרה הביתה. בעיני השר הד"ר שלמה קרעי, זו ההוכחה שהכלכלה הישראלית איתנה מתמיד. קדימה ביבי, תעשה הצרחה, תן לאיש את משרד התעמולה.

הציוץ של קרעי על חברת סרצ'לייט, 9.3.23

הציוץ של קרעי על חברת סרצ'לייט, 9.3.23