העיתונאית אמילי עמרוסי השיגה מבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו צו ארעי האוסר על התקשורת לפרסם את נתוני השכר שלה מהתקופה שבה עבדה בעיתון "ישראל היום". הנתונים נכללו בכתב תביעה שהגישה נגד העיתון, ובו טענה בין היתר שלא שולמו לה תוספות שכר המגיעות לה וכי פוטרה לאחר שהביעה ביקורת על בנימין נתניהו.

הבוקר דווח באתר "העין השביעית" על התביעה של עמרוסי. במסגרת הדיווח צוטטו מכתב התביעה הסכומים שקיבלה העיתונאית מ"ישראל היום" כשכר עבור פרסום טורה השבועי במוסף, וכן הסכומים שקיבלה עבור כתיבה נוספת לעיתון.

לאחר פרסום הכתבה פנתה עמרוסי ל"עין השביעית" בבקשה שהסכומים יוסרו, אך סורבה. בעקבות זאת פנתה באמצעות עו"ד לוטם מסיקה לבית-הדין לעבודה ב"בקשה דחופה לחסיון נתוני השכר האישיים".

עמרוסי טענה, באופן שגוי, כי "כתב התביעה ותוכנו כולל פרטים אישיים של התובעת ונתוני שכרה, הודלפו לעיתונות". בפועל איש לא הדליף את כתב התביעה לתקשורת.

לגופה של הבקשה טענה עמרוסי כי נתוני השכר שלה הם "עניין פרטי ואישי שלה אשר אינו נחלת הכלל ואף אין סיבה שיהיו כעת נחלת הכלל". לדבריה הפרסומים על שכרה "גורמים לה לנזק עצום [...] בייחוד לאור העובדה כי התובעת הינה עיתונאית מוכרת וגם הנתבעת הינו עיתון מוכר". עוד טענה עמרוסי כי הפרסום גורם לה גם "נזק ברמה האישית, נזק מול מעסיקים אופציונאליים, וכן מול קהל הקוראים והעוקבים שלה".

הרשמת שרון חג'ג' מבית-הדין האזורי לעבודה נענתה לבקשה והוציאה צו ארעי האוסר על פרסום פרטי השכר שיהיה בתוקף עד להחלטה אחרת.

48614-12-21