התביעה שהגישה אמילי עמרוסי נגד "ישראל היום" הסתיימה בפשרה חסויה.

בחודש דצמבר 2021 תבעה עמרוסי את העיתון ודרשה כי יפצה אותה בכ-270 אלף שקלים. לדבריה, היא פוטרה משיקולים פוליטיים זרים, אחרי שבתוכנית שהגישה שנה לפני כן בכאן ב' בשם "אמילי והפרופסור" לצד פרופ' יובל אלבשן, העזה לראשונה למתוח ביקורת ישירה על ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. זאת בתקופה שבה "ישראל היום" עדיין שירת את יו"ר הליכוד באופן מובהק, כפי שהיה מאז הקמתו ועד סמוך לאחר פרישתו של העורך בועז ביסמוט מהעיתון.

בעיתון טענו מנגד כי בשימוע שנערך לעמרוסי טרם הפיטורים לא העלתה טענה זו וכי אחרי שפוטרה טענה עמרוסי במכתב ששיגרה לעיתון כי סיום העסקתה נגוע דווקא באפליה מגדרית, טענה שלא מצאה את דרכה לכתב התביעה. בנוסף הכחישו כל שיקול פוליטי בפיטורים וטענו כי עמרוסי ממילא התבטאה עוד קודם לכן בעד יריביו של נתניהו במחנה הימין.

אחרי שידיעה על התביעה שהגישה פורסמה באתר "העין השביעית" וכללה את פרטי שכרה לאורך השנים, כפי שהיא עצמה הציגה בפני בית-הדין לעבודה במסגרת דרישתה לפיצויים, פנתה עמרוסי לבית-הדין בבקשה כי יוציא צו איסור פרסום על הנתונים וזה נענה. בהמשך הסיר ביה"ד את איסור הפרסום וכך נחשף כי עמרוסי הרוויחה 25 אלף שקלים בחודש בעבור טור שבועי.

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמות מחוץ לכותלי בית-הדין שמייתרות את המשך הדיון בהליך. את עמרוסי ייצגה עורכת-הדין לוטם מסיקה, "ישראל היום" יוצג בידי עורכות-הדין ליאת סעדון-לוי ואורטל שלו.

48614-12-21