העיתונאית אמילי עמרוסי תובעת כ-270 אלף שקלים מעיתון "ישראל היום" בטענה כי פוטרה לאחר שהעזה להביע ביקורת על בנימין נתניהו ותמיכה בנפתלי בנט. על התביעה דווח לראשונה באתר News1.

עמרוסי פוטרה לפני כשנה, אחרי שעבדה בעיתון מאז שנת 2009 כבעלת טור קבוע במוסף השבועי ופובליציסטית. על פי כתב התביעה שהגישה, באמצעות עו"ד לוטם מסיקה, משכורתה החודשית עמדה על ** אלף שקלים ברוטו עבור הטור השבועי (סכום שצמח בהמשך ל-** אלף שקלים), **** שקלים נוספים (שהפכו בהמשך ל-****) עבור כל כתבה נוספת שכתבה למוספי סוף-השבוע ועוד *** שקלים עבור כל טור דעה שתפרסם בעיתון [עדכון, 26.12: בעקבות פרסום הכתבה פנתה עמרוסי לבית-המשפט שהוציא צו ארעי האוסר על פרסום פרטי שכרה].

לדבריה, לאורך השנים הלין העיתון את שכרה ולא שילם לה את הסכום המוסכם עבור 88 טורי דעה שפרסמה. בגין זאת דורשת עמרוסי תשלום בסך כ-70 אלף שקלים ועוד פיצויים על הלנת שכר.

עם זאת, טענתה המרכזית של עמרוסי נוגעת לנסיבות סיום העסקתה, שלדבריה נבעו משיקולים פוליטיים זרים. עמרוסי טוענת כי ב-11.12.2020, בתוכנית שהגישה בכאן ב' בשם "אמילי והפרופסור" לצד פרופ' יובל אלבשן, העזה לראשונה למתוח ביקורת ישירה על ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

לדבריה, גם קודם לכן, "במהלך מערכות הבחירות הרצופות בשנים 2019-2020, נטתה עמרוסי, כאשת ימין ומובילת דעת קהל להביע ביקורת רמוזה, מובלעת על תפקודו של בנימין נתניהו כראש ממשלה, זאת במסגרת תפקידה כעיתונאית, לאחר שהיו בידיה נימוקים ענייניים לביקורת". אולם בתאריך זה בתוכנית הרדיו שהגישה "התבטאה לראשונה" נגד נתניהו "באופן חד וגלוי".

שבוע לאחר מכן, בתוכנית מה-18.12.20, "הביעה דעה כנגד מר בנימין נתניהו תוך שהיא חושפת תמיכה חד-משמעית במר נפתלי בנט, ראש הממשלה היום ואז ראש מפלגת 'ימינה'".

כעבור חמישה ימים, ב-23.12.20, הוזמנה לשיחת שימוע שלאחריה פוטרה.

"עיתון ישראל היום נמצא בבעלות משפחת אדלסון האמריקנית: איל ההון שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון", נכתב בכתב התביעה. "השניים נחשבו במשך שנים ארוכות למקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לאנשי סודו, ולמי שחפצים בהמשך כהונתו.

"בין שידור התוכנית בה ביקרה התובעת את מר נתניהו לבין מועד ההודעה על השימוע, עסקו יחד בצמידות מר בנימין נתניהו, הגברת מרים אדלסון בעלת העיתון, ומר בועז ביסמוט עורך העיתון, בסוגיית הבאת ג'ונתן פולארד לישראל. פולארד הובא לבסוף במטוסו הפרטי של שלדון אדלסון (ולראיה בסוף חודש דצמבר 2020 טסו יחד בכדי להביא את מר פולארד לישראל), עורך העיתון בועז ביסמוט היה על המטוס, ומי שקיבל את פני פולארד היה מר נתניהו. למעשה, פיטוריה של התובעת לאחר תקופת עבודה ארוכה כעיתונאית מוערכת אצל הנתבעת, נבעה מתוך שיקולים פוליטיים היות והתבטאה כנגד נתניהו כפלטפורמה תקשורתית אחרת (בסמוך לפיטוריה) - ולמעשה בשל התבטאויותיה אלה הנתבעת 'הראתה לה את הדרך החוצה', בפיטורים מכוערים שנעשו בחוסר תום לב".

עמרוסי קובלת בתביעתה על כך שהשימוע שנערך לה בפני ביסמוט וסמנכ"לית משאבי אנוש בחברה מירב פרנט התבצע באופן "חפוז" וכי הסיבה הרשמית לקיומו ("כוונה לבצע ריענון ושינוי תכנים במוסף") היתה סיבת סרק, שכן מלבדה לא פוטר איש מצוות המוסף. עוד טוענת עמרוסי כי פיטוריה נכנסו לתוקף באופן מיידי, תוך שלא מתאפשר לה להיפרד מקוראיה, הפסקה מיידית של קבלת העיתון לביתה וניתוק מיידי מהמייל הארגוני "בו היו שמורים פרטיהם של הקוראים עמם עמדה התובעת בקשר לאורך שנים ארוכות".

"לא רק שההחלטה על זימונה לשימוע ועילת השימוע הפתיעו אותה והיו לא צפויים וכאמור נבעו אך ורק מגחמות אישיות ופוליטיות", נטען בכתב התביעה, "אלא שגם ההחלטה על פיטוריה והחיפזון בפיטוריה שנעשו 'מעכשיו לעכשיו', כאילו הייתה התובעת אחרונת העבריינים היו מפתיעים וכואבים - בייחוד עת מדובר בעובדת שעבדה בעיתון משך למעלה מ-11 שנים לשביעות רצון הממונים עליה וללא רבב".

לאחר שפוטרה, מוסיפה עמרוסי, "נעשה גם ניסיון להשתיק" אותה, כשקיבלה לחתימה כתב ויתור וסילוק ולפיו תמורת תשלום של 50 אלף שקלים של "מענק הסתגלות" היא מתחייבת לסודיות מלאה ולהימנעות מהגשת תביעה. עמרוסי סירבה לחתום ותחת זאת הגישה את תביעתה.

טרם הוגש כתב הגנה.

48614-12-21