העיתונאית אמילי עמרוסי ויתרה על דרישתה לחסות את המידע על היקף השכר שקיבלה בעת שעבדה בעיתון "ישראל היום".

אחרי שפוטרה מהעיתון בסוף שנת 2020 הגישה עמרוסי תביעה נגדו, במסגרתה פירטה את נתוני השכר שמתוקפם ביקשה לקבל פיצויים. עמרוסי טענה כי פוטרה משום שמתחה ביקורת על הפוליטיקאי בנימין נתניהו, שהעיתון שירת במסירות עד לאחרונה, ומשום שהביעה תמיכה בפוליטיקאי נפתלי בנט, מיריביו הפוליטיים של נתניהו. בעיתון טענו מנגד כי כלל לא ידעו על הפרסום הביקורתי, כי בשימוע טענה עמרוסי כי פוטרה משום שהיא אישה, וכי בפועל הפיטורים אירעו בשל הרצון ב"רענון תכנים".

בעקבות דיווח באתר "העין השביעית" על התביעה, דיווח שכלל את הנתונים על שכרה, ביקשה עמרוסי מבית-הדין לעבודה לקבל צו איסור פרסום. הרשמת שרון חג'ג' נענתה לבקשה והוציאה צו ארעי האוסר על פרסום פרטי השכר וקבעה כי צו זה יהיה בתוקף עד להחלטה אחרת. כעת ניתנה החלטה אחרת, והנתונים שוב מותרים בפרסום.

שכרה של העיתונאית אמילי עמרוסי בעיתון "ישראל היום" עמד על 22 אלף שקלים בעת שהצטרפה לעיתון ככותבת טור שבועי בשנת 2009, אז גם נקבע כי תקבל עוד 2000 שקלים עבור כל כתבה בת 2000 מילה שתספק לעיתון ו-800 שקלים נוספים עבור כל טור דעה שתפרסם בו. שנתיים אחר כך, ב-2011, הוסכם כי עבור כל כתבה שתעביר לעיתון תקבל 3000 שקלים. בשנת 2014 עלה שכרה הקבוע, עבור הטור השבועי שפרסמה בעיתון, ל-25 אלף שקלים בחודש. סכומים אלה עמדו בתוקף עד שפוטרה בסוף שנת 2020.

בבקשתה לחסות את נתוני שכרה טענה עמרוסי, באמצעות עו"ד לוטם מסיקה, כי נתוני השכר שלה הם "עניין פרטי ואישי שלה אשר אינו נחלת הכלל ואף אין סיבה שיהיו כעת נחלת הכלל". לדבריה הפרסומים על שכרה "גורמים לה לנזק עצום [...] בייחוד לאור העובדה כי התובעת הינה עיתונאית מוכרת וגם הנתבעת הינו עיתון מוכר". עוד טענה עמרוסי כי הפרסום גורם לה גם "נזק ברמה האישית, נזק מול מעסיקים אופציונאליים, וכן מול קהל הקוראים והעוקבים שלה".

ב"ישראל היום" התנגדו לדרישת עמרוסי להפוך את צו איסור הפרסום הארעי לצו קבוע.

"בתי הדין לעבודה קבעו לא אחת, כי כאשר התובע עצמו בוחר לפרסם את פרטיו האישיים, איו כל תוחלת לטענה כאילו פרטיותו נפגעה", טען העיתון באמצעות עורכות-הדין ליאת סעדון-לוי וטל הולדשטיין. לטענת העיתון, "אילו סברה התובעת שנתוני שכרה הם 'עניין אישי' החוסה תחת הגנת 'החיסיון', היה עליה להימנע מלפרסם במסגרת כתב התביעה, וכבר עם הגשתו, לעתור לחסיונם. משלא עשתה כן, נטלה התובעת במודע 'סיכון מחושב' שנתוני השכר שלה יתפרסמו ויגיעו לידיעת הציבור".

לפני כעשרה ימים נפגשו הצדדים בבית-הדין לעבודה בפני הרשמת חג'ג'. "מדובר בתיק עם הד תקשורתי ולכן מאוד מעניין את התקשרות לדעת מה קורה בתיק", טענה באת-כוחה של עמרוסי, כך לפי פרוטוקול הדיון. "החשיפה של שכר התובעת תגרום לה לנזק בפני הגרוש שלה, הילדים שלה ומעסיקים אחרים היום והיא הינה אדם פרטי". באת-כוחה הוסיפה כי "הנתבעת היא לא גוף שממומן מכספי ציבור אלא פרטי ולכן מבחינת זכות הציבור אין זכות לציבור לדעת".

אחרי שעמרוסי עצמה פנתה לבית-המשפט בדברים שלבקשתה לא נרשמו בפרוטוקול, שבו ב"ישראל היום" וטענו כי אין כל טענה המצדיקה לחסות את נתוני השכר. "נדגיש שהכותרות שהתובעת מתייחסת אליהם לא יצאו מהעיתון ואין לו שום אינטרס לפרסם להיפך זה גורם נזק לעיתון", הוסיפה באת-כוח "ישראל היום" בהקשר זה.

לאחר הפסקה בדיון הודיעה באת-כוח עמרוסי כי העיתונאית מוותרת על הבקשה לחיסיון נתוני השכר. התביעה העיקרית של עמרוסי, בטענה לפיטורים משיקולים זרים, עודנה נמשכת.

48614-12-21