מוסד הנשיאות

תחזית שגויה של סוקרים, תוצאות אמת שהגיעו בעצלתיים ושביתת מדפיסים שהקדימה את הדדליין הולידו את הכותרת הראשית "DEWEY DEFEATS TRUMAN" במהדורה הראשונה של ה"שיקגו דיילי טריביון" מה-3.11.48. במציאות היה זה דווקא הארי טרומן שהביס את תומס דיואי בבחירות לנשיאות ארה"ב. לרוע מזלו של העיתון, טרומן קיבל עותק עם הכותרת השגויה יומיים לאחר מכן, ברכבת בדרכו לוושינגטון הבירה, הניף אותו בחיוך מול הצלמים והפך את הכותרת לאחת הטעויות הזכורות בתולדות העיתונות.

עותק של העיתון נמצא בתצוגה של מוזיאון העיתונות Newseum בוושינגטון הבירה. דברי ההסבר מגלים שהמזל הרע היכה את עורכי העיתון פעם נוספת: שגיאת דפוס חביבה הפכה על ראשן חמש שורות בפסקה השנייה של הכתבה הידועה לשמצה.

ובינתיים בישראל: "הסנטור ג'ו ביידן הגיע לכאן כדי לנסות לשקם את הכימיה בין הבית הלבן לירושלים", כתב בן כספית ב"מעריב" (10.3.10), מתחת לכותרת הראשית הזועקת "המבוכה". זה באמת מביך כשהעורך הראשי לא שם לב שהכתב והפרשן הבכיר הוריד בדרגה את סגן נשיא ארה"ב למעמד של סנטור, בעמוד הראשי של העיתון.

מה קרה בכור בא-זור?

כתבת שער ב-ynet ‫(4.3.10) סיפרה: "הנציג הסורי בסוכנות לאנרגיה אטומית: ישראל פיזרה חומר גרעיני בכור שהופצץ כדי לסבך אותנו". רגע, אז אתה מודה שהיה לכם כור גרעיני? מזל שיש ynet באנגלית, שם פורסם הסיפור האמיתי: "Syria’s chief IAEA delegate suggests Israel dropped uranium particles from the air after bombing desert facility". ובעברית: סוריה מאשימה כי ישראל פיזרה מהאוויר חלקיקי אורניום אחרי הפצצת "המתקן המדברי". או, עכשיו זה נשמע כמו השיח הגרעיני העמום הישן והטוב שאנחנו מכירים.

90% שכן, 90% שלא

באתר "דה-מרקר" מדווחים שסוכנות הימורים אירית חתמה על הסכם חסות עם טייגר וודס, שדחה את ההצעה לחתום איתה על הסכם חסות.

מכונת הזמן תעשיות (בע"מ)

היעדרותו הארוכה של השחקן קורי היים: נעלם באייטיז, נמצא מת בביתו שלושה עשורים מאוחר יותר (וואלה, 10.3.10).

X2

שמחה כפולה בבית וואלה: הוא גם האתר הישראלי המוביל, וגם המוביל מבין האתרים הישראליים.

נסיון חיסול כפול מצדיק כותרת כפולה (ynet, ‫10.3.10).

אלפים/מיליונים/מיליארדים

האתר "כלכליסט" (9.3.10), האם מיליון דולר הם מחיר גבוה בהשוואה ל-2.5 מיליארד דולר?

עריכה/הגהה/האחדה

קצינת ההאחדה של nrg מעריב (9.2.10) עדיין על המדוכה.

קצין המגדר של ynet ‫(11.3.10) טרם שב מארוחת הצהריים.

החומה הצינית

התנגשות תוכן עיתונאי ופרסומי ב-ynet ‫(15.1.10): שומרי המשקל נכנסו, הרצפה קרסה ואחריה הבניינים.

כתבה על מוות בהפלגה (ynet, 9.3.10): לא מקום טוב לפרסם בו שירותי הפלגה. (דרך הפייסבוק של עומר רוזנבאום)

אצבע בעין השביעית

יונתן כ': "בסקירת העיתונות (10.3.10) נכתב על עצה למשקיעים שנותן ב'דה-מרקר' שגיא גינזבורג. שמו של הכתב הוא עמי גינזבורג".

תודה לסייענים רונה פרומר, Tomim 770, מיכאל זילברמן, ינאי סמדג’ה, יונתן כ’, עמית קלינג, לינוי בר-גפן, אורן פרסיקו, איתן שלו, K., אלעד ליפשיץ, אתר כשל ודור הורביץ.

איור פיצה: saxarocks ‫(cc-by-nc-sa), עיבוד: עידו קינן.
איור שחקן גולף: (Gerhardsletten (cc-by
צילום "שיקגו דיילי טריביון": עידו קינן (cc-by-sa)

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.